Gå til innhold

Ødelagt hovedkort


Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbud om å få en et år gammel laptop, som det er noe galt med. Firmaet den ble kjøpt av mente hovedkortet var ødelagt. Den er av typen Toshiba, og var blant markedets beste for et år siden, mer vet jeg ikke enda.

 

Er dette noe som er vits å fikse? Kan jeg eventuelt gjøre dette selv, og er det dyrt? Hvis noen vet noe om dette temaet, eller har liknende erfaringer så er jeg takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk prisen på hovedkortet, det kan være veldigt dyrt. Jobbet tidligere på et serviceverksted for kontors- og datamaskiner, og der fikk vi inn en bærbar maskin (tror det var IBM) som hovedkortet hadde blitt ødelagt på og dette kortet kostet nesten 8 000 + mva. Har også hørt fra andre som har vært borti lignende saker at det kan koste en hel del.

Lenke til kommentar

Quote:


D-devil skrev (2002-05-10 21:15):

Er dette noe som er vits å fikse? Kan jeg eventuelt gjøre dette selv, og er det dyrt? Hvis noen vet noe om dette temaet, eller har liknende erfaringer så er jeg takknemlig for alle svar!


 

Hovedkort til bærbare er dyrt. Til Dell vet jeg at du kan få brukte, overhalte kort til 4000-5000. Nye kort koster deg kjapt opp mot 10000. Moms kommer i tillegg.

Jeg skulle også reparere en bærbar, men stoppet opp når jeg fikk høre prisene. Prøv å få tak i en annen maskin som delemaskin eller noe.

 

 

---

El Rolfo

 

---

El Rolfo

Lenke til kommentar

Hvis den er under et år, er det uansett garanti med mindre den er ødelagt som følge av fukt/slagskader.

Vet ikke ikke hvordan garantier Toshiba har, men de fleste bærbare PC-er for bedriftsmarkedet har 2 eller 3 års garanti uansett, så da kanskje du kan få fikset det gratis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...