Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utenlands-forbindelsen....?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yup har nextgentel, men hører at det er slik for mange som har adresser som begynner med 217.x.x.x.

lost packets osv. Dette gjelder spesielt til USA.

Dette er en mulig feil med switcher fra teleglobe.net og rammer da store deler av europa.

 

Problemet hvis en pinger med adsl er at man ser ikke hvor pakketapet er korrekt da tilbake rutingen kan gå en annen rute tilbake til deg selv.

Derfor er det viktig og få noen (fra samme adresse du pinger til) og pinge deg tilbake for og få med returdataene.

 

Jeg har kontaktet nextgentel men selfølgelig ikke mye svar der og få, håper alle som har disse problemene kontakter ISP`n og får fart i opprydningen.

 

 

 

airguard

Lenke til kommentar

Quote:


airguard skrev (2002-05-11 12:09):

Problemet hvis en pinger med adsl er at man ser ikke hvor pakketapet er korrekt da tilbake rutingen kan gå en annen rute tilbake til deg selv.

Derfor er det viktig og få noen (fra samme adresse du pinger til) og pinge deg tilbake for og få med returdataene.


 

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er så spesielt med ADSL og tilbakeruting av pakker?

Lenke til kommentar

Jeg var litt uklar. hvis du har pakke tap når du pinger med f.eks. pingplotter og pakketapet kun synes på siste "hop" på bildet har du antagelig et pakketap på tilbakerouten. Problemet da er at den ikke synes på grunn av at dataene da tok en annen rute (brukte noen andre adresser) en til pingadressen.

 

Dette gjelder vistnok ikke for sdsl osv. da dette er en synkron dataforbindelse, ikke asynkron som adsl.

 

(Dette er info jeg fikk av en nettverkkonsulent i USA, som administerer et spillserver og garanterer ikke riktigheten i denne infoen, men det høres ikke gærnt ut)

 

 

airguard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...