Jump to content
Sign in to follow this  
rashka

Problemer med surround lyd

Recommended Posts

Heisann!

Etter noen kvelder med intens jobbing for å prøve ¨å fikse det som er feil på dataen min, har jeg gitt opp og søker nå hjelp.

Det hele startet på onsdag, jeg skrudde på dataen som vanlig, så sat jeg på noe musikk, også, merka jeg at jeg ikke fikk noe lyd fra bak meg, med andre ord var det bare 2.1 lyd. Så gikk jeg på kontrollpanel, og riktignok stod lydkortet på 2.1 surround, greit nok tenkte jeg, jeg skifter bare til 5.1 . Etter å ha trykt 5.1 og apply, så skal lyyden normalt forsvinne, for så å komme tilbake som 5.1. Nå bare fortsatte sangen helt likt. Så rebbota jeg, og ingenting. Det virker nesten som om jeg ikke kan skifte bort fra 2.1 . Jeg ble så irrritert og prøvde å reinstallere driverne, men det funka heller ikke (kan hnde jeg har eit virus som angriper exe filer, men jeg tror jeg har sletta det)

Lydkort

Høytalere

Håper dere kan hjelpe meg :)

Mvh Stian

Hvis det er Winamp du bruker til å høre musikk med, så får du bare 2.1. Du kan laste ned en plugin for 5.1 lyd her: Winamp

Du kan også spille av musikken i media player, hvis du ikke får 5.1 lyd da er det noe galt med innstillingene eller pc'en din.