Gå til innhold

unngå feilmelding for udefinert $_GET['test']


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er som dere sikkert skjønner en PHP-nybegynner, og jeg har derfor kommet over et irriterende problem.

 

la oss si at fila heter index.php

skriver jeg inn index.php?test=noeher i adresselinjen fungerer det fint.

men om jeg bare skriver index.php og prøver å ha en standardverdi så får jeg bare denne feilmeldingen:

Notice: Undefined index: test in c:\programfiler\php\www\test\index.php on line 3

standard

 


<?

if(!$_GET['test'])
$test = "standard"; 
else
$test = $_GET['test'];

echo $test; 

?>

 

Noen som gidder å hjelpe meg?

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.

Det er god praksis å skru av all error_reporting på puliserte sider. Slik unngår du å offentligjoere directory strukturen på serveren din.

 

2.

Det er også god praksis å skrive feilfri kode. Kvitt deg med alle feil - også 'notice' meldinger. Jeg syntes det er behjelpelig å skru på full error_reporting mens skriptet er under utvikling, og deretter skru av error_reporting fullstendig etter publisering.

 

3.

Foelgende kode vil forhindre problemet i alle tilfeller (uten bruk av error_reporting funksjonen eller extract funksjonen)

<?php

   $test = 'standard';    // default value

   if( !empty($_GET['test']) ) {
       $test = $_GET['test'];
   }

   echo $test;

?>

Endret av sprintf
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...