Jump to content
Sign in to follow this  
Skaufjord

Forskjellen på aksesspunkt og basestasjon

Recommended Posts

Jeg ser at under barbara.no's anbefalinger av trådløst nettverksutstyr er det delt inn i to kategorier: aksesspunkter og basestasjoner. Hva er forskjellen, og hva trenger jeg for å sette opp et trådløst nettverk i mitt allerede eksisterende nettverk? (Har ruter, brannmur, switch, osv.)

Hei,

forskjellen mellom et "aksesspunkt" og en "basestasjon" er funksjonaliteten, dvs. et aksesspunkt er i første omgang bare i stand til å brukes for å øke rekkeviden til eksisterende LAN / WLAN, og for å muliggjøre tilkobling av trådløse nettverksenheter til et eksisterende LAN. Avhengig av aksesspunktet har du forskjellige styringsmekanismer for å koble til utstyr / forhindre tilkobling osv..

Alle basestasjoner jeg har sett på barbara.no er "routere" dvs. enheter som så vel er router og aksesspunkt. Avhengig av adsl-leverandøren kan / må du koble til en router til bredbåndstilkoblingen din for å dele internett mellom flere enheter og for å dele felles ressurser.

Etter beskrivelsen du har gitt trenger du bare et aksesspunkt for å få et "trådløs" kontaktpunkt i LAN'et ditt.