sanmann Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Hei. Har ADSL fra Telenor og en 3Com router med to Pc-er. Har prøvd å sette opp maskinen som FTP-server, uten at det har fungert. Prøvde da å bruke ServU-ftp. Noen som har klart å kjøre opp maskinen som FTP-server gjennom en router? Brannmuren i routeren er slått av. *Sanmann*
ExTerminator Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Har du brannmur(NAT) på modemet som er aktivert? Husk at ftp går gjennom port 21. Det er også mulig at routeren eller modemet har en sikkerhetsfunksjon som sperrer inkomende på port 21.
Torbjørn Skrevet 17. september 2004 Skrevet 17. september 2004 spør deg selv: hvordan skal ruteren vite hvilken pc av de 256 mulige på ditt hjemmenett som skal være ftpservern? portforward angir dette.
_ziggy_ Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Jeg har også problemer med å sette opp en ftp server med telenor adsl. Har en Thomson SpeedTouch 510 adsl modem (eller er det ruter?) og en D-link bredbåndsruter. Jeg har åpnet port 21 til min interne ip-adresse i NAPT tabellen, men likevel kommer ingen inn. (Kommer kun inn via lokal nettet på den interne ip-adressa). Er det noe mer jeg må konfigurere i Speedtouchen? Før hadde jeg nextgentel adsl og der hadde jeg ingen prob med å sette opp ftp server, brukte da den samme D-link bredbåndsruteren.
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 (endret) Har en Thomson SpeedTouch 510 adsl modem (eller er det ruter?) Det er en Router, men den har også xDSL modem mot Telenor. Jo takk, begge deler. Et par mulige løsniner på dobbelt NAT er. Aktiver UPNP i speedtouchen og legg til en routingregel i Dlinken. eller Sett speetouchen i bridged modus og aktiver PPPoE i Dlinken + routingregel. Til trådstarter: Der er vel en predefinert regel for ftp i den 3Com ruteren? Husk nå å stille in ftp programmet (ServU-ftp) til å bruke port 21 da. *leif was here* Endret 28. september 2004 av Slettet-t8fn5F
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå