Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å velge router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Er også en del problemer med asus (hvertfall wl-500g), spesielt hvis man bruker bittorrent.

Spesifikt, hvilke problemer? Har ikke sett at dette har vært noe generelt problem. Det er alltid noen som ikke greier å sette opp forwarding av porter riktig, og ikke oppdaterer firmware, men det er ikke en svakhet med produktet.

Lenke til kommentar

Jeg har meget god erfaring med Linksys WRT54G.

 

Med siste originale firmware, kan man sette opp QoS. Dette har vært meget nyttig i forbindelse med bruk av IP telefoni fra Telio.

 

Det finnes også modifisert firmware som gir enda flere muligheter enn den originale.

 

Routeren er ellers meget stabil. De eneste gangene jeg har vært nødt til å restarte den, har vært i forbindelse med oppdatering av firmware. Den gir også stabil trådløs forbindelse til min Netshop 1557 (men det skulle da også bare mangle).

Lenke til kommentar
Er også en del problemer med asus (hvertfall wl-500g), spesielt hvis man bruker bittorrent.

Spesifikt, hvilke problemer? Har ikke sett at dette har vært noe generelt problem. Det er alltid noen som ikke greier å sette opp forwarding av porter riktig, og ikke oppdaterer firmware, men det er ikke en svakhet med produktet.

Hender at routeren går i stå på grunn av den enorme traffikken bittorrent lager. Du finner en del info her. Søk etter bittorrent og "wan port dies"

Lenke til kommentar
Hender at routeren går i stå på grunn av den enorme traffikken bittorrent lager. Du finner en del info her. Søk etter bittorrent og "wan port dies"

For et forum dedikert til til denne routeren, så var ikke dette mye problemer. Og problemene skyldes ikke BT, men ofte kombinasjon av routeren og visse andre nettverksenheter (switcher, ADSL-modem o.l.) og DHCP lease-tid visse ISP'er opererer med. Det første kan ofte ordnes ved å låse hastigheten på WAN-porten, og det andre ved at ISP'en har fornuftige lease-tider for kundene. BT er bare det som utløser symptomene, ikke forårsaker problemet. I henhold til poll'en de har på dette problemet, så er det 12,5 % som ikke greier å løse det. Med tanke på at det er de med problemer som ofte oppsøker slike forum, så vil jeg anta at problemet ikke er særlig stort. Jeg har også i perioder brukt ganske mye tid på Nettverk-delen av HW-forumet, og kan heller ikke huske noen som har rapportert tilsvarende problem her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...