Gå til innhold

Sony Cybershot DSC P100


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ingenting.... Har fått Sony Cybershot DSC P100 kamera...

Det skal brukes USB 2.0. Det har jeg kjøpt. Har lest overalt på nettet.. Det står bls at det skal være en "special connector" som kan brukes både til USB og A/V kabler..

 

Jeg finner ingen kontakt på kamera som USB'en passer i jeg..

 

Håper noen av dere kan løse meg fra dette problemet.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det USB 2.0 til kameraet eller PC'n du har kjøpt??

 

Det er kabelen til kameratet jeg har kjøpt ja... Det har ingenting med PC å gjøre..

 

Jeg finner KUN en kontakt på undersiden av kamera og det er den ene kontakten som en evt dockingstation kan kobles til.. Usb kabelen passer i hvertfall ikke der..

 

Nå er jeg litt frustrert.. Jeg har jo generelt god teknisk forståelse..

 

Hvor er kontakten på kamera som USB kabelen skal kobles inn i?? :cry:

 

Helt ubegripelig... :hrm:

 

Håper inderlig du eller noen andre kan komme med et forløsende svar...

Lenke til kommentar

DCS W1 som eg har sjølv har også usb2 støtte men kontakten i kamera er ikkje ein standard USB kontakt men ein liten (under 1cm lang) kontakt som på eine sida. Etter kva eg ser på P100 kan det sjå ut som denne kontakten sitter på undersidan av kameraet.

Denne kabelen er originalt Sony utstyr, og går sansynlegvis til fleire modellar (utan at eg kan bekrefte det)

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
DCS W1 som eg har sjølv har også usb2 støtte men kontakten i kamera er ikkje ein standard  USB kontakt men ein liten (under 1cm lang) kontakt som  på eine sida.

Denne kabelen er originalt Sony utstyr, og går sansynlegvis til fleire modellar

Til info så er denne kontakten en standard "mini-B" Usb kontakt som ikke en noe sært Sony påfunn.

Samme type kabel med Usb - "mini-B" buker mange produsenter av diverse utstyr.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
QUOTE (hanaud @ 15/09/2004 : 13:16)

Har fått Sony Cybershot DSC P100 kamera... 

 

 

Har du fått dette kameraet, eller "fant" du det?

:D

 

Det er kabelen til kameratet jeg har kjøpt ja...

 

Jeg har P100 og det følger med USB-kabel. Ikke noe du trenger å kjøpe separat. Fulgte det ikke med en kabel (grå) da du kjøpte/fikk/fant kameraet??

 

Som sagt: USB-kabelen skal festes UNDER kameraet

Lenke til kommentar

klinkende klart:

 

På undersiden av kameraet er der EN kontakt. Den passer ikke til en vanlig usb-kabel.

 

Med kameraet fikk du en lys grå ledning. Den passer i kontakten på undersiden av kameraet. I andre enden av den lyse grå ledningen finner du en usb-tilkobling.

 

Ta den lyse grå ledningen som fulgte med kameraet, plugg enden med usb-tilkobling i PCen din (ev printer el.l), plugg andre enden i kontakten på undersiden av kameraet.

 

Håper jeg ikke hjelper en som har "funnet" kameraet nå. Kan på ingen måte skjønne at du, med noenlunde teknisk innsikt, ikke fant ut dette selv. Eneste måtte være om den lyse grå kabelen ikke fulgte med kameraet ved kjøp. Da må du i så fall gå til forhandler å få en slik kabel (tilsammen følger det med tre kabler)

 

Sølve

Endret av OperaUser
Lenke til kommentar

Ok ok ok.... takker for hjelpa.... Saken er den at jeg har kjøpt kamera av en kamerat som mistet fotovesken sin med alle kabler etc...

 

OG det mest vanlige er jo at vanlige USB kabler brukes. Jeg gikk til butikken, ba om lader og usb-kabel til dsc p100 og jeg fikk da en vanlig usb kabel..

Jeg tenkte da selvfølgelig ikke at han må ha gitt meg feil kabel... Det står også de fleste steder på nettet at det er usb 2.0..ikke noe annet...

Til slutt fant jeg bruker manual og da skjønte jeg at det var spesiell kabel jeg måtte ha..

 

SÅ..jeg ble bar litt frustrert og tenkte ikke klart... :yes:

 

Sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...