Gå til innhold

Flere som bruker Targa Extender 400 ?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen her som bruker Targa Extender 400?

 

Hva synes dere om maskinen generelt og viften på denne maskinen?

 

Jeg er fornøyd med maskinen, men viften er dårlig. Bråker utrolig mye og kjøler ikke ned godt nok. På mye bruk kommer temperaturen fort opp i 50c , med SETI kjørende i 1 time er temperaturen over 70c...

 

Pris ca 12500+mva for en 1100MHz PIII, 256Mb minne og 20Gb HDD.

 

[ Denne Melding var redigert av: Viva på 2002-05-09 16:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Targa Visionary (helt lik), og jeg har tatt av kjøleribben/vifta og fjernet den "pad'en" som sitter under og brukt termisk ledende pasta - noe som utne tvil har bedret kjølingen til prosessoren.

 

Hvis du har utgaven uten tv-ut finnes det også et program som kan styre hastigheten på vifta avhengig av temperaturen på prosessoren (som dessverre ikke fungerer helt etter hensikten på min maskin).

Lenke til kommentar

Jeg har den med TV-ut. Har styrt vifta i bios, der er 2 valg. "Silence" & "Performance" - men det er forsåvidt likegyldig.

 

Setter den på performance.. har ikke lyst å svi av prosessoren heller selv om det nesten ble gjort.

 

Du/dere vet ikke om noen steder på nettet som selger vifter til bærbare?

 

Hvor fikk du termetisk pasta ifra?

 

Plasseringen av Vifta er jo helt hull i hodet også da.. de som har konstruert maskinen har lagt viften under, dermed blir det ca 3-4mm avstand fra bordet og opp. Fin støvsuger til å rydde bordet med andre ord :grin:

 

Har sett noen som heter Xyclon 8000S, de har 2 små vifter på baksiden ved siden av portene. Det er fine maskiner.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 22:30, Viva skrev:

Jeg har den med TV-ut. Har styrt vifta i bios, der er 2 valg. "Silence" & "Performance" - men det er forsåvidt likegyldig.


Setter den på performance.. har ikke lyst å svi av prosessoren heller selv om det nesten ble gjort.


Hvor fikk du termetisk pasta ifra?


Plasseringen av Vifta er jo helt hull i hodet også da.. de som har konstruert maskinen har lagt viften under, dermed blir det ca 3-4mm avstand fra bordet og opp. Fin støvsuger til å rydde bordet med andre ord
:grin:


 

Innstilling "Silent/performance" i BIOS tror jeg er helt likegyldig. Termisk pasta (f.eks. Artic Silver) kan kjøpes mange steder på nettet (husker ikke helt hva de heter allesammen, men søk i forumet eller noe). Når det gjelder plasseringen av vifta er jeg enig i at den blir en fin støvsuger, men jeg tror ikke det er så mange andre muligheter hvis man skal ha en passe tynn maskin (vanskelig å plassere en vifte i høyden når maskina er 3 cm høy). Jeg åpnet kjøleribba etter 6 måneders bruk, og det var en god del støv i den (kanskje derfor din blir så varm?). Ble forresten imponert over kvaliteten til kjøleribba - massivt kobber.

 

Hva slags prosessor sitter det i din?

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-05-09 23:46 ]

Lenke til kommentar

Kjøleribba er jo flott laget! Bruker en PIII 1,1GHz prosessor som snart er dau :sad:

 

http://www.orixstudio.com/cpu.gif

 

mulig det blir å bytte prosessor i samme slengen som det legges på kjølepasta. denne har sett sine dager, den går bare tregere og tregere :grin:

 

Hva sitter i Visionary ?

 

På undersiden av viften nå så det ut som dobbelsidig tape + en pålimt metallbit..? Funker ikke det med pasta blir det stasjonær igjen.. eneste som duger over tid :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Viva på 2002-05-10 13:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 13:11, Viva skrev:

Kjøleribba er jo flott laget! Bruker en PIII 1,1GHz prosessor som snart er dau :sad:




mulig det blir å bytte prosessor i samme slengen som det legges på kjølepasta. denne har sett sine dager, den går bare tregere og tregere
:grin:

Hva sitter i Visionary ?


På undersiden av viften nå så det ut som dobbelsidig tape + en pålimt metallbit..? Funker ikke det med pasta blir det stasjonær igjen.. eneste som duger over tid :smile:


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Viva på 2002-05-10 13:13 ]</font>


 

Jeg har en PIII 1 Ghz. Hvis du fjerner tapen, og metallfolien og legger på Artic Silver bør du få lavere temperatur. Skru på de fire skruene til prosessoren jevnt - dvs. alle fire på en gang (litt etter litt) så den kommer jevnt på.

 

Kan ikke helt skjønne at du skal ha så høy temperatur på prosessoren, er ikke PIII 1,1 Ghz i den nye serien med mindre strømforbruk og mindre varmeutvikling? Mulig at kjøleribba på maskinen din sitter skjevt eller noe...?

 

Prosessoren din holder nok mange år til. :wink:

Lenke til kommentar

Mye bruk? Laptoppen min har vel aldri hvert stoppet. Bare når jeg tok ut vifta nå og ellers lite. Jeg kjører den dag og natt, måned etter måned. En oppetid på 6 måneder eller mer sammenhengende har den sikkert gjort :smile:

 

Men hvorfor ikke, det er jo bare en dum maskin :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...