Gå til innhold

Boottiden er på nesten 2 minutter etter å ha installert Nort

Anbefalte innlegg

Det tar ca. 2 min. fra jeg slår på min pc til jeg kan starte å bruke den.

I ca. 1 min. ser jeg NA ikonet nede til høyre med et kryss foran, så etter ca. 1 min. hører jeg noe bråk fra floppy og så forsvinner krysset og jeg kan begynne å bruke PC-en.

Hva skyldes dette?

Jeg har haket bort "søk etter virus på floppy driven ved avslutning", men jeg kan ikke finne noe annet som har med dette å gjøre.

HJELP?

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-09 15:46, Kjetil Lura skrev:

Hei gutter/jenter har dere dårlig med tid,Har faktisk d samme men eg ser ikke d store problemet med å vente i 2-3min,

kjetil

Har du ikke annet å gjøre enn å sløse tid med denne tråden? Vi syns dette er et problem og vil gjerne at fok med peil hjelper oss å løse problemet :sad:

hvilken lydkort har du?

har du sound blaster live og xp kan dette være ett problem, jeg hadde problem med det. devldr32 filen skapte problemet hos meg, men jeg startet opp i safe mode og erstattet denne filen med den som ligger i driver.cab på win xp cden da var problemet løst

[ Denne Melding var redigert av: Caveman på 2002-05-09 16:08 ]

Quote:

Den 2002-05-09 15:51, Kjellis skrev:

Quote:

Den 2002-05-09 15:46, Kjetil Lura skrev:

Hei gutter/jenter har dere dårlig med tid,Har faktisk d samme men eg ser ikke d store problemet med å vente i 2-3min,

kjetil

Har du ikke annet å gjøre enn å sløse tid med denne tråden? Vi syns dette er et problem og vil gjerne at fok med peil hjelper oss å løse problemet :sad:

d har med win xp og telenor internet i mitt tilfelle,modemet jobber noe helt for j#### ,så lenge eg vet d ikke er noe galt så driter eg i om d tar noen minuter

Kjetil

Quote:

Den 2002-05-09 16:03, Caveman skrev:

hvilken lydkort har du?

har du sound blaster live og xp kan dette være ett problem, jeg hadde problem med det. devldr32 filen skapte problemet hos meg, men jeg startet opp i safe mode og erstattet denne filen med den som ligger i driver.cab på win xp cden da var problemet løst

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Caveman på 2002-05-09 16:08 ]</font>

Ikke meningen å ta over tråden her men....

Jeg har SB live 1024 - men ikke innst. noe prog eller drivere fra cd'n som fulgte med. Tok oppdateringene på windows update, men driver til lydkortet fikk den ikke til å innstallere....!?!?

Problemet løses i denne tråden her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=22498&forum=26

Tast inn ip og nettverksmaske, hvis du har adsl.

Mine nettverkssteder->Lokal tilkobling->Internett Protokoll->Egenskaper->Bruk følgende IP

ip: 192.168.0.1

nettverksmaske: 255.255.255.0

Det funket for meg.

Quote:

Den 2002-05-09 16:33, CIder skrev:

Gå på Egenskaper for TCP/IP og hak av for "bruk følgende IP-adresse.Tast inn: 192.168.0.1 og subnetmask til 255.255.255.0

Restart og se om det hjelper.

d hjelper,Kjellis har du prøvd du som syns d tok så veldig lang tid.

Kjetil

Quote:

Den 2002-05-09 23:43, Kjellis skrev:

.........Har isdn powah her :sad:

Noe håp for meg ?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-05-09 23:50 ]</font>

hva har du bare isdn,eg merker d på oppstarten d går mye raskere nå,adsl modemet blinker heller ikke så mye lenger,d hva sånn eg så d at telenor internet og nav2002 bremste oppstarten, kjellis,har litt peiling vet du.

Kjetil

Hva kan jeg med isdn gjøre? Kanskje hjelper det om jeg deaktiverer nettverkskortet.hmmm? Har nettv.kort til lan! (adsl ikke tilgjengelig her jeg bor midt i Trondheim :sad: )

YESSSSSSSSSS......... funka bra det! Deaktiverte kortet - trenger det jo bare på lan likevel (må bare huske d til neste lan da :wink: )

[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-05-10 22:17 ]

Quote:

Den 2002-05-10 22:09, Kjellis skrev:

Hva kan jeg med isdn gjøre? Kanskje hjelper det om jeg deaktiverer nettverkskortet.hmmm? Har nettv.kort til lan! (adsl ikke tilgjengelig her jeg bor midt i Trondheim :sad: )

YESSSSSSSSSS......... funka bra det! Deaktiverte kortet - trenger det jo bare på lan likevel (må bare huske d til neste lan da :wink: )

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-05-10 22:17 ]</font>

Er ikke adsl tilgjengelig mitt i trondheim.D var merkelig,Eg bor ikke sentralt men eg har adsl fra telenor,Er ca 7000 inbyggere her.

Kjetil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...