b-real Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Ja så er det noe nytt å spørre om :smile: Sitter med R.H. 7.2 og den er vanvittig treig i oppstarten. En av grundene er når han skal laste "Eth0" så står den som oftest i nesten et halvt minutt og for så og gå videre. Noen måte til å redusere den tida?
Arntfinn Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 det sliter jeg oxo med.. må bruker jeg mandrake 8.2, men jeg hadde ikke no problem med det i 8.1 (eller hvem det var). har finni ut at jeg ikke kan ha at eth0 blir skrudd på når jeg booter.. noen som har en kommando for å starte nettverket uten å måtte bruke mkd kontroll senter eller hva det het?
Cronius Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 # /etc/init.d/network start Hvis du ikke er root: # su root /etc/init.d/network start Burde funke.
w00pla Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 kjører eth0 på DHCP eller er den konfigurert manuelt. Hvis den kjører på dhcp kan du kjøre # netconfig og konfigurere den manuelt. _________ Tresprit alle gode ting er tre
Arntfinn Skrevet 10. mai 2002 Skrevet 10. mai 2002 Quote: Den 2002-05-09 14:28, Cronius skrev:# /etc/init.d/network startHvis du ikke er root:# su root /etc/init.d/network startBurde funke. funka det, men det skrur ikke på eth0, men det gjør $ ifup (eth0), men takk fordet :smile:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå