Gå til innhold

Modifisere en Xbox


Anbefalte innlegg

Tror du det er mulig å modifisere en Xbox slik at man kan installere feks Linux på den ?

 

Det er jo ikke tvil om at Xbox er verdt pengene når man snakker om hardware, men når vi snakker om konsoll så er den ikke verdt en dritt..

 

Hadde vært SÅ stilig om det hadde vært mulig å modifisert den slik at man kunne brukt Xbox som en fullverdig PC.

 

Den gang det er mulig å installere Linux, eller den gangen det er mulig å bruke XBOX som en vanlig PC så skal jeg heller betale 2 tusen kroner for den.

 

 

/me drømmer å kunne bruke XBOX (subsidiert av Bill) som en linux server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og si at den ikke er verdt en dritt som en console er vel ganske tåpelig. det ER nemlig en console, og en bra en sådan. Men over til spørsmålet ditt, det er forøvrig 3 modchips i produksjon (enigmah/neox, messiah x og xtender), som alle 3 vil la unsigned code få boote. dvs at det meste er egentlig mulig, inkludert linux, webserver, mp3 jukebox, og ja - til og med virus (kanskje ikke positivt?). men alt til sin tid, en må evt. programmere alt spesifikt for Xbox'en, siden den ikke baserer seg på ett normalt PC system med henhold til hardware oppbygging, kernel, minnestyring, o.l.

 

Forøvrig så er Xbox en fullverdig konsoll, med de teoretisk beste egenskapene, men uansett tror jeg xbox og gamecube spillene kommer til og ligge meget likt grafisk sett, og ps2 en smule etter. bare spill Halo i 1 times tid, så skal jeg love deg du er hekta! :smile: og ja, jeg vet jeg har sagt at "en fps er en fps, samme kjedelige greia".. men dette er noe helt annet! noe fantastisk.. noe som gjør deg avhengig (altså Halo) :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 12:46, Jellyfisk skrev:

Vel, en fps er som du sier ikke nødvendigvis "bare" en fps, men uansett er det kjedelig å ikke få bruke skikkelige kontroller (les: tastatur/mus) på dem.



 

Nei, ikke kjedelig. Når kontrollene er så bra som de er på Halo, så blir det ikke kjedelige. Super fett er det :smile:

Lenke til kommentar

Vel, nå består min erfaring med Halo i sin helhet av 10min på en automat i en butikk (med en skikkelig råtten tv som gjorde at det var vanskelig å se forskjell på skumlinger og venner langtvekk), men jeg tør alikevel vedde på at jeg slår de aller, aller fleste ganske grundig om jeg fikk bruke mus og de måtte bruke kontroll...

 

Når det er sagt så er kontrollen på X-box noe av det beste jeg har kjent til fps på konsoll. Kan bare ikke måle seg med mus/tastatur.

 

Hmm. Kanskje de burde lage en håndkontroll bare for fps spill, en med trackerball. Jeg hadde uansett foretrukket mus/tastatur, men noe sånt kunne i alle fall hatt potensiale til å bli like effektivt om man vente seg til det...

 

Foretningsidè??

 

Hehe, uansett, om fps skal bli noe på konsoll må man finne på noe annet enn de teite analog-stickene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 16:34, Jellyfisk skrev:

Vel, nå består min erfaring med Halo i sin helhet av 10min på en automat i en butikk (med en skikkelig råtten tv som gjorde at det var vanskelig å se forskjell på skumlinger og venner langtvekk), men jeg tør alikevel vedde på at jeg slår de aller, aller fleste ganske grundig om jeg fikk bruke mus og de måtte bruke kontroll...


Når det er sagt så er kontrollen på X-box noe av det beste jeg har kjent til fps på konsoll. Kan bare ikke måle seg med mus/tastatur.


Hmm. Kanskje de burde lage en håndkontroll bare for fps spill, en med trackerball. Jeg hadde uansett foretrukket mus/tastatur, men noe sånt kunne i alle fall hatt potensiale til å bli like effektivt om man vente seg til det...


Foretningsidè??


Hehe, uansett, om fps skal bli noe på konsoll må man finne på noe annet enn de teite analog-stickene.



 

Vel, vel. Man har forskjellige meninger.. Hvis alle FPS lages som Halo i styring, så har jeg ikke noen problemer med FPS på konsoll!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-09 10:01, BluE_MoON skrev:

Tror du det er mulig å modifisere en Xbox slik at man kan installere feks Linux på den ?


Det er jo ikke tvil om at Xbox er verdt pengene når man snakker om hardware, men når vi snakker om konsoll så er den ikke verdt en dritt..


Hadde vært SÅ stilig om det hadde vært mulig å modifisert den slik at man kunne brukt Xbox som en fullverdig PC.


Den gang det er mulig å installere Linux, eller den gangen det er mulig å bruke XBOX som en vanlig PC så skal jeg heller betale 2 tusen kroner for den.



/me drømmer å kunne bruke XBOX (subsidiert av Bill) som en linux server.


 

HEEHE!! Microsoft kommer aldri til å lage en Linux add-on. Derimot PS2 har allerede en linux-addon. Enda en grunn for å kjøpe PS2.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 09:51, Mulch skrev:

HVA skal vanlige folk med linux på en konsoll? Jeg bare spør.. jeg ser bare ikke poenget


PS. Det er vel en slik "bare fordi vi kan" opplegg?


 

Bare følelsen av at Microsoft har tapt penger på deg og at M$ har subsidiert en datamaskin med Linux må vel være stor nok grunn.. Iallfall for meg

Lenke til kommentar

Hva er det med folk...? Microshit, Shitbox osv... At Microsoft er vel dominerende er en sak, men å vinkle det slik at Nintendo og Sony er samaritanere som må støttes i kampen mot kapitalistiske "M$" blir latterlig. Det er giganter alle tre, og de er like ivrige i å kapre oss som kunder for å, *surprise*, tjene penger. Dette blir teitere og teitere.

 

At noen forkaster XBOX ut fra et slikt grunnlag, ja nærmest en ideologi, blir vitterlig deres problem. Jeg vil ha det beste, jeg!

Lenke til kommentar

samme her.. synes det er så tåpelig av folk og tenke slikt, altså.. "xbox er dritdårlig, ikke verdt møkka som ligger i dass engang, pga at det er Microsoft som har produsert den"... altså, hallo ? og til og med uten og ha testet maskinen/spillene ? (10min i en butikk på en liten jalla tv og med masse folk rundt seg TELLER IKKE). men men, det finnes jo utrolig mange trangsynte rare folk, og det er det vel lite en kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar

gleder meg til E3 jeg....Xbox folk bør derimot ikke glede seg for mye...har sett tegningene over etasjene og arealet til de forskjellige firmaenes stands.....joda...Nintendo størst....deretter sony...deretter Rare hvis jeg ikke husker veldig feil..Xbox derimot måtte jeg lete etter i 2-3 minutter før jeg fikk øye på....sier kanskje litt? *big grin* :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 00:12, Jellyfisk skrev:

Har vel kanskje hatt noe å gjøre med at ps2 er den første konsollen det har gått an å spille fps på hardware-messig, og at den er forholdsvis ny. (og det har jo ikke kommet noen skikkelige fps på konsoll før nå...



 

Hallo!?

 

Hva med Goldeneye, Perfect Dark og Turok serien på n64? For ikke å snakke om Outtrigger, Quake 3 og Unreal Tournament m.fl. på Dreamcast. Det har vært masse gode FPS på konsoller før PS2, det var bare PS som ikke kunne takle FPS.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 01:02, Roamer skrev:


Hallo!?


Hva med Goldeneye, Perfect Dark og Turok serien på n64? For ikke å snakke om Outtrigger, Quake 3 og Unreal Tournament m.fl. på Dreamcast. Det har vært masse gode FPS på konsoller før PS2, det var bare PS som ikke kunne takle FPS.



 

Outtrigger er vel et av de mest vellykkeded FPS spill på konsoll noensinne. 4 player split på en passe stor TV tar av! :smile:

Veldig gode kontroller, veldig god flyt, veldig bra spill.

Dreamcast hadde MANGE gode FPS som gikk veldig bra sammen med kontrolleren.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-10 23:36, AciD18 skrev:

gleder meg til E3 jeg....Xbox folk bør derimot ikke glede seg for mye...har sett tegningene over etasjene og arealet til de forskjellige firmaenes stands.....joda...Nintendo størst....deretter sony...deretter Rare hvis jeg ikke husker veldig feil..Xbox derimot måtte jeg lete etter i 2-3 minutter før jeg fikk øye på....sier kanskje litt? *big grin*
:grin:


 

Rimelig feil. For det første er hallen MS er i større en den de andre står de. MS har seks "booths", mens Nintendo og Sony bare har 2. Hvis du ser de i forhold til hverandre så er de ca like store.

 

MS kommer til å ha masse tittler til XBOX. Masse eksklusive og nye tittler. Mange GC og PS2 fanboys kommer til å si at MS har et mislykket show uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...