3c1 Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Noen som kan hjelpe med med hvordan jeg får en og en verdi ifra en multiple select. Verdiene skal brukes i cfml-kode, så dersom det må brukes skript, så må det være mulig og konvertere til en cf-variabel. For å utdype: Sett at jeg har følgende kode: CODE <select name="navn" size="5" multiple> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="3">3</option> <option value="4">4</option> <option value="5">5</option> </select> Si at 2 og 3 er valgt. Hvordan får jeg tak i disse verdiene hver for seg. Får bare tak i "2, 3".
cfenzo Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 (endret) Du blir nødt til å enten: 1. loope gjennom den "komma-separerte listen" som blir sendt når man velger flere valg i en multiple select.. 2. Eller bruke ListToArray(), som konverterer listen til en Array. ListToArray() er det desidert enkleste og bruker minst kode, så.. Eksempel på bruk av ListToArray() <cfset foo = ListToArray(Form.navn)> da vil du ende opp med variablen foo som er en array med verdiene fra select-boxen, hvor du vil ende opp med: #foo[1]# (som er 2) og #foo[2]# (som er 3) Endret 13. september 2004 av cfenzo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå