Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer trådløs D-Link 624 m/SWL-G650


jic

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har litt problemer signal stryken på oppsettet.

 

Har koblet trådløse routeren i stua sammen adsl modemet.

 

Når jeg sitter med laptopen i stua så har jeg exellent signal styrke, men når jeg så går til rommet mitt noe som jeg antar er 10-15 meter fra routeren så har jeg ikke signal i det hele tatt, trodde denne routeren hadde 100 meters rekkevidde, selvfølgelig blir d litt signal tap pga vegger og sånt, men skulle anta at den skulle fungere i såpass kort avstand.

 

Nå er jeg ikke akkurat expert på sånn oppsett av trådlås nett, noen som kunne hjelpe meg med å finne ut hva jeg eventuelt kan ha gort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at antennen på accesspunkt/router har god klaring til vegger, tak og metalliske gjenstander (helst 0,5 m). Prøv også å eksperimentere med stillingen på antennen, samt stillingen på mottaker maskina/antennen. Hvis du bor i blokk, er betongvegger noe dritt for signalet å komme gjennom.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å legge routern på litt forsjellige plasser og justert litt på antennen samam skjer hele tiden, den klarer ikke å nå fram til rommet.

 

Prøvde også å legge routern i gangen, noesom er midt i mellom stua og pcen,på rommet så klarer jeg å få signal, men til stua rekker den ikke, det er like langt

avstand.

 

En annen ting som jeg har merket er at trådløse kortet på laptopen finner 4-5 stk trådløs nettverk, som jeg antar naboen eller noen over eller under leigheten vår har. Hvis jeg skulle miste signal styrke pga av at d var murstein vegg mellom stua og rommet så burde jeg ikke funnet andre trådløse nettverk heller.

 

Kan det være dårlig antenne eller noe sånt på routern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...