Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ustabilt wlan i xp HJELP! SE hit!


Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt wlan router og wlan kort fra smc. routeren er ca 4 meter unna nettverkskortet, men signal styrken er dårlig, så dårlig at jeg nesten ikke kan surfe på internett. har kjøpt tilsvarende utstyr et annet sted og der har det funka helt fin. der står routern til og med i en kjeller. Og nettverkskortet er i 1 etg. og har excellent i signal styrke. skjønner ingenting jeg. håper noen kan bidra med litt hjelp

 

 

dette har jeg prøvd:

 

oppdatert drivere til nettverkskort

 

oppdatert firmware til routern

 

slått av wireless zero configuration i xp

 

avinstallert og installert på nytt

 

den trådløse routern står rett ved en trådløst telefon og ip adapter (iptelefon), men komplett.no support sier at: Den som er koblet til internettlinja, skal ikke stå som AP(access point).

Det er ikke sikkert du vil få dette til å fungere. Du må antakeligvis sette opp

noe som heter WDS, men dette er helt nytt, og det finnes dessverre nesten ikke

dokumentasjon på dette.

Endret av rockybalboa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at du har en støykilde. Dette kan være trådløse telefoner, trådløse AV-sendere o.l., som også opererer i 2,4 GHz området. Prøv å skift kanal som routeren opererer på. De tre hovedkanalene er 1, 6 og 11.

 

Det andre alternativet er at utstyret kan være defekt. Har du mulighet for å låne kort og/eller router for å teste?

 

Det er litt selvfølgelig, men er det fri sikt mellom router og kort? Objekter av metall skjermer veldig effektivt for signaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...