Gå til innhold

Hva er bakprojeksjons TV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakprojektor virker som en boks med projektor i, som projekterer bildet opp til skjermen.

Hvis du har sett bilder av disse, vil du se en boks under som kan se ut som et tv bord. Dette er hvor projektoren ligger.

 

Disse har stort sett god billedkvalitet, men det forutsetter at du sitter med en avstand på opptil 2 meter. Da vil du bli fornøyd.

 

OBS:Husk at det er stor fare for at bildet brenner seg fast hvis du har på stillbilder over lengre tid.

 

Kom gjerne tilbake om du har flere spørsmål :thumbup:

Lenke til kommentar

Prosjektor TV har ingen innbrenningsproblemer. Eldre plasma skjermer som var plaget med dette.

 

Se på tv'n før du kjøper. Bakprojeksjon gir et relativt dårlig bilde i forhold til en god plasma, men det kan godt hende at bilde er bra nok for deg. Kommer helt an på hvor kresen du er. Jeg kjenner ikke denne typen tv godt nok til å komme med en anbefaling, men du kan jo ta en titt på www.avforum.no

 

Husk at akkurat som med prosjektorer, så må pæra byttes med jevne mellomrom, og det kan bli dyrt. (sjekk med produsenten)

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

:roll:

 

Det følger med eget ark som forteller at disse tv'ene har innbrenningsproblemer, så den påstanden må jeg foreløpig stå fast på.

 

Jeg tror Toshiba og har en del gode projektor tv'er.

Du kan heller ikke sammenligne projektortv med plasma, da dette er to vidt forskjellige ting, både i pris og teknologi.

 

Bakprojektor er laget for å kunne tilby billige storskjermer. Gode plasmaskjermer koster pr i dag, bittelitt for mye, men jeg ville faktisk venter til plasma går ned i pris. For jeg tror at de om ikke alt for lenge, vil være å få tak i til en veldig billig penge.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg sterkt å faktisk se en demonstrasjon av en bakprojetor TV før du kjøper det. I mine øyne er kvaliteten på slike TV'er elending, dvs. bildet er veldig lyssvakt og fargene er blasse. Innsynsvinkelen på slike TV'er er også meget dårlig slik at man er avhengig av å nærmest sitte nøyaktig rett foran TV for i det hele tatt å kunne se et skikkelig bilde.

Mitt råd er: styr unna!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...