wirrum Skrevet 8. september 2004 Skrevet 8. september 2004 Hei! Jeg har kjøpt et MSI K8N NEO Platinum Edition som jeg kjører med A64 3000+. Jeg opplevde ekstreme temeperaturer i CPUen (65-70 grader idle). Så her på forumet at en bios-oppgradering kunne være nødvendig for at kortet skal vise riktig temperatur. Som sagt, så gjort, og nå viser hovedkortet riktig temperatur - håper jeg (ligger nå på 45 grader). Men, windows sluttet å fungere. Jeg fikk bare blå-skjerm før XP er ferdig med å boote. Siden det var nytt system tenkte jeg bare jeg kunne prøve å installere XP på nytt, men når installasjonen kommer til "installing devices" (eller no sånn) så går progress-baren til ca 75%, og så får jeg en blåskjerm. Dette fungerte jo utmerket før bios-oppgraderingen. Jeg har forsøkt å "disable" alle devicene i bios (nettverk, firewire, lyd osv). Det eneste devicen som gjenstår er mitt skjermkort: Matrox Millenium G400 (veit det er gammalt, men har ikke råd til nytt akkurat nå). Men det funka jo før bios-oppgraderinga.... noen som har forslag til hvordan jeg kommer meg ut av knipa - uten å måtte kjøpe nytt skjermkort bare for å prøve om det løser saken?
wirrum Skrevet 13. september 2004 Forfatter Skrevet 13. september 2004 Det var den nye biosen(1.3) som føkka opp. Fant ingen annen løsning enn å gå tilbake til 1.1. Nå funker det (men viser for høy temperatur).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå