Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wlan accesspoint m/firewall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


ROla skrev (2002-05-07 16:16):

Du kan jo sjekke ut andre leverandører også.


3Com



Cisco


USRobotics


Sjekk også ut
for firmaer som har gått sammen for felles WLANs interoptabilitet.


 

Takk for tipset!

 

Jeg har sett litt rundt før jeg la inn denne posten, men det ser ikke ut som det er mange produkter som utfyller mine krav (bortsett fra tipset om Zyxel). Husk pris er også en faktor.

 

Det er mulig jeg ikke har lett godt nok, men det virker ikke som det er mange wlan accesspoints som har innebygd firewall. Med tanke på hvor vanlig det er med DSL/kabel, er det rart at ikke et slik produkt er mer utbredt.

 

For de som har lest mine poster om brannmurer tidliger, hvor jeg har snakket varmt om *BSD og IPfilter, kan jeg si at dette er til svigerfar, som ikke vil ha en summende pc på hjemmekontoret.

 

Det ser ut som det blir en Zyxel 316, den selges for ca. 2.600,- på Komplett. Jeg kan gi tilbakemelding på hvordan den var å sette opp.

Jeg kommer nok til å teste den mot Toshiba Libretto'n min også, som kjører FreeBSD. For de som er interessert i wlan på *BSD, eller generelt sikkerhet på wlan (WEP), kan denne liken være vært å lese:

http://www.dachb0den.com/projects/bsd-airtools.html

Lenke til kommentar

Quote:


The Jackal skrev (2002-05-08 00:30):

Kan gi deg tilbakemelding på hvordan den er å sette opp jeg. Det er meeeget enkelt. Webbasert brukergrensesnitt, umulig å ta feil. Det bør nesten gå for enhver "idiot". :smile:


OK! Da bør det gå greit :smile:.

 

Noen som bruker Zyxel PCMCIA wlan kort på FreeBSD? I så fall greit med tilbakemeldig. Ellers er det en god artikkel som jeg kommer til å gå etter her:

http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2001/04/19...ry_Daemons.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...