Gå til innhold

Dlink-wireless kort KREVER overklokking!?


Anbefalte innlegg

Jeg har ett Dlink DLW G520+ trådløst PCI-kort i min stasjonære PC, og har en ytterst merkelig adferd på kortet. Kortet fungerte til å begynne med ganske ok, helt til jeg begynte å teste maskina mi litt med overklokking. Jeg hadde på det tidspunkt et Abit NF7-S v2 hovedkort, en AMD xp2600+ og 1 GB Corsair S value minne. Kortet begynte da å oppføre seg veldig ustabilt, fant nettverket her hjemme, men greide ikke å koble seg opp på internett. Overklokket da både med å øke multiplier og FSB.

 

Etter en stund med overklokket system begynte kortet å fungere litt mere stabilt igjen, men ikke 100%.

 

Byttet så til et AMD 64-system med MSI K8N Neo Platium Edition med AMD 64 3400+, resten av maskina samme hardware. Jeg fikk da igjen store problemer med nettverkskortet mitt. Ustabilt, av og på internett som en jojo. Begynte så å overklokke litt på det nye systemet mitt, og det rare er... at nå funker Dlink Wireless PCI-kortet mitt stabilt igjen. Prøver jeg å klokke ned til default hastigheter på CPU, blir nettverksforbindelsen helt borte. Klokker jeg opp igjen, kommer nettverksforbindelsen tilbake.

 

 

 

Min teori er at øking av FSB (frekvens) ikke bare øker denne frekvensen på CPU frontbuss'en, men også på PCI-kontrolleren. Selv om jeg ikke aktivt har økt PCI-frekvensen manuelt. Og videre så virker det som at Dlink-kortet rett og slett har vent seg til en økt frekvens, som så må til for at kortet fungerer...

 

Har noen opplevd noe liknende? Problemet mitt er at mitt nye MSI-hovedkort skal ha AGP/PCI-lås... som hindrer nettopp økning av frekvens på PCI... synes bare alt dette er så veldig merkelig...... :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...