Gå til innhold

Dual maskin, 1 Kabinett. Brainstorming


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt et ønske om og ha 2 pcer i 1 kabinett. Har tittet etter kabinetter som har denne funksjonen, men jeg har ikke funnet det på noen webshopper. Og mekke et kabinett fra scratch hadde vært best i teorien, men jeg er ikke byggmester bobb. Kjøpe 2 stk kabinetter og skjære, skru og modde er vel det jeg tror blir den beste løsningen. Og bare kjøpe 2 stk 500kr kabinetter og en rull med gaffa teip er ikke det jeg ønsker.

 

Ideen er og ha ene som "server" som er msn, irc, ftp/dc/bittorrent maskin som har 2-4 hdd, den andre maskinen skal bare være spille/media/arbeid pc. Altså et shuttle kabinett størrelse til spillpcen og noe litt større til servern.

Jeg vill også bruke en slik mus/keyboard/skjerm digital switch, slik at jeg bare trenger 1 sett. Setter også en switch/hub der jeg får plass slik at begge maskinene alltid er i nettverk med mulighet for større nettverk.

 

Jeg vil altså ikke ha noe større enn et vanlig miditower, er klar over at det blir litt trangt, men jeg tror ikke det byr på noen store problemer. Jeg vurderte og bare kjøpe slike rammer man kan skru i og lage bare et stilas/byggverk som jeg kunne skru alt sammen i slik jeg ønsket, problemet da er støy/vegger.

 

Jeg poster dette her for og få noen kreative ideer, ting jeg ikke har tenkt på, osv.

Noen som har sett en liggnende løsning ? (link?)

Andre meninger ? (Umulig mongoprosjekt dømt til og feile?)

 

Takker for svar! :)

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje en bedre ide enn å kjøpe 2 kabbiser.. blir stygt hvis du legger sammen 2 kabbiser..

Du kan lage kabinettet av tre.. sånn at du kan velge hvor liten den skal bli og slipper plassmangel.. :)

 

du kan jo kjøpe en atx mini hk og legge ved siden av den andre hk.. eller kan du kanskje ha en hk på hver side.. men da får man mye problemer me å sette på kabler og sånt...

 

håper dette hjalp noe :tease:

Lenke til kommentar

Servermaskina kan jo være mini-itx størrelse for å spare plass.

 

Det første og enkleste jeg kommer på er å kjøpe slike aluminiumsprofiler som man kan sette sammen med egne hjørnestykker osv. Disse kan man jo enkelt sette sideplater i. Jeg så noe slikt på astrupmaskin en gang, men jeg finner det ikke på sidene deres (tools.no) akkurat nå.

 

Slike aluprofiler kan man jo kappe i ønsket lengde, og det finnes mange forskjellige skjøtestykker. Profilene har slisser hvor man kan sette inn plater/plexi etc som vegger. Dersom du har et gammelt kabinett du kan ribbe for hk-brett og hdd-holdere f.eks har du jo et lettlaget, customisert kabinett til maskinene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...