Tiger__Style Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 Har en amd 2800+ som ikke er oc'et. Kjøleren som fulgte med, bråka som en jumbo-jet, derfor kjøpte jeg en Mist Frostbite kjøler med tilh. vifte fra Microplex. (ikke nyeste utg. med viftestyring.) Først fjerna jeg gammel kjølepasta, og påførte et tynt lag med Arctic Silver 5. Satte på kjøleren, og alt fungerte fint. De første timene lå temp'en på 48 idle, akkurat samme som med den gamle kjøleren. Deretter sank den til 42, og lå stabilt på det i hele går. I dag når jeg starta pc'en, var temp'en plutselig oppe i 52 idle! Hva kan jeg ha gjort feil? Skal kjølepastaen påføres både på cpu og under kjøleren? Og hvor tynt skal laget være; skal det ikke være mulig å se metallet skinne igjennom? Er veldig takknemlig for forslag, for jeg blei litt skuffa når temp'en plutselig var så høy i dag. Er vel ikke så veldig bra å kjøre Doom 3 på max heller.
Ghost Of Death Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 Kan ha noe med tempen i rommet å gjøre, og så er ikke alltid målerne nøyaktige...
iron_knuckle Skrevet 6. september 2004 Skrevet 6. september 2004 52 grader er ikke noe og bry seg om cpu tåler det fint.
Tiger__Style Skrevet 6. september 2004 Forfatter Skrevet 6. september 2004 bare syns det var litt merkelig, siden temp'en lå stabilt på 41-42 i HELE går. Har målt med 3 forskjellige programmer. Tenkte jeg skulle spille litt Doom 3 etterpå, og se hvor høyt temperaturen stiger. Regna jo egentlig med at den Frostbite-kjøleren skulle kjøle litt bedre enn enn standard 2800-kjøleren.
Tiger__Style Skrevet 6. september 2004 Forfatter Skrevet 6. september 2004 (endret) Spilte Doom 3 i 30 min, og temperaturen steig til 55-56. Kobla fra 8mm Papst-kabinettvifta mi, og temp'en gikk fra 52 til å ligge stabilt på 48-49 idle. I tillegg er det ganske så varmt på rommet mitt her, sikkert over 25. Da er det vel ikke så altfor galt likevel. Eneste temp'ene som steig når jeg kobla fra kabinettvifta, var Western Digital HD'en, fra 35-39, og hovedkort fra 33-35. Endret 6. september 2004 av Tiger__Style
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå