Gå til innhold

Innovatek og gpu kjøling


hce

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har etter mye leting funnet ut at Innovatek sine vannkjølingssett er en enkel planke for å tre inn i vannkjølingens mysterier.

 

Har for tiden er p3 750Mhz som går stabilt på 964Mhz, skulle gjerne hatt den på 1Ghz, men wintendo blir litt for ustabilt på denne farten. Kjører forøvring på et Abit hovedkort med slot1 og en ukjent slotket.

 

Jeg tenkte kjøle ned cpu og gpu med vann, kombinert med gode 12cm vifter på lav volt skulle det bli bra luftstrøm gjennom kabinettet (Aopen hq8).

 

GPU er en GeForce3, kortet er et asus g3 ti500.

 

Kan noen anbefale meg en gpu blokk sammen med innovatek settet? Både dangerden og koolance har henholdsvis en gpu og chipset kjøler, tror chipset kjøleren til koolance er bedre en gpukjøleren dems da den har vinklede nipler. Det jeg lurer på er hvordan jeg løser dimensjonsulikhetene mellom innovatek settet og en gpu kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-07 13:57, eldorado2097 skrev:

Går vel greit å lage en overgang?


 

Hvordan? Hvis du har noen linker som forteller meg hvordan jeg går fra dangerden 1/2 til innovatek 1/4 (tror jeg). Finnes det ledningsskjøter som kobler sammen 1/2 og 1/4 slanger?

 

Innovatek benytter jo 1/4 så der er det ikke noe problemer.

 

hvilken av disse to kjølerne er best? Har en liten tro på dangerden sin siden den er av ren kobber.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 14:18, eldorado2097 skrev:

Jeg også har tro på danger den med maze systemet. Du får jo danger den i 3/8 også, og det er jo ikke så langt ifra. en tur til clas ohlson så får du sikkert mekket sammen en overgang fra 1/2 til 8mm


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: eldorado2097 på 2002-05-07 14:19 ]</font>


 

Clas bor rett rundt hjørnet her :smile:

 

Netconnection selger bare en 1/2 versjon av denne gpu kjøleren. Men det virker som jeg går for et innovatek sett fra microplex og en dangerden kjøler fra netconnection + en liten tur på clas for å mekke en overgang fra 1/2 til 8mm.

 

1/2 = 12,7mm til 8mm mener de da indre diameter på slangen?

 

Jeg liker bare å være 110% sikker på noe før jeg bruker 3k bols.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 14:36, eldorado2097 skrev:

Send de en mail. Det kan godt hende de har 3/8 på lager også. Jeg fikk min blokk lenge før den ble lagt ut på webshopen.


Husk at det er innvendig diameter på slangene du skal ha overgang mellom 12,5-8mm


 

Etter litt mail med netconnection viser det seg at de har 3/8 versjonen av gpukjøleren. Men da lurer jeg litt... 3/8" = 2,52cm/" * 3/8" = 0,9525cm > 0,8cm

 

Trenger jeg å mekke overgang likevel da?

 

Isåfall vil det da lønne seg å gå for 1/2 versjonen eller 3/8 versjonen, når jeg trenger overgang uansett?

 

Hadde vært bra med et raskt svar, da jeg irriterer meg gal av forskjellig dimensjon på rør, og hvorfor skal verden være delt opp i tommer og centimeter, *arghhh*

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 14:21, eldorado2097 skrev:

enig med sirhartge. med litt oppvarming av pvc slangen bør du ikke har problemer å få på den 3/8 blokka.


 

Netconnection hadde en igjen av denne, det betyr at jeg kjøper en dings der + porto, eller venter to uker på innovatek sin GPU kjøler kommer til microplex...

 

What to do, what to do...

 

Noen som har sett noen tester av innovatek sin GPU kjøler? Hvor mye varme produserer egentlig en G3 Ti500 kjerne? På standard hastighet og overklokket?

Lenke til kommentar

prøvde å finne tester ut ifra innovateks sider, men det klarte jeg ikke. nå er tysken min ganske rusten også da :smile:

 

men jeg syns gpu kjøleren så ganske stusselig ut. danger den sin er i kobber.

 

graph_1.gif

GPU.gif

 

Jeg har forresten ikke peiling på hvor mye varme en gpu produserer.

 

[ Denne Melding var redigert av: eldorado2097 på 2002-05-08 16:59 ]

Lenke til kommentar

Jeg synes også innovatek sin så littegranne puslig ut, ihvertfall i forhold til dangerden sin. Lurer mest på hva innovatek sin GPU kjøler er laget av. Aluminium? Kobber? *sender mail til microplex og spør*

 

Men du mener det ikke skulle være et problem hvis jeg varmet opp PVC slangen? Isåfall kjøre på med varmepistol? Eller holder det med kokende vann?

 

Hvis jeg klarer å presse 8mm PVC på 3/8" Trenger jeg da slangeklemmer? (jo kanskje best å være på den sikre siden...) Slangeklemmer plukker jeg bare med meg fra Jernia? Standar type, ikke noe fancy?

Lenke til kommentar

Innovatek sin GPU kjøler består av en 7mm kobberbunn. Dette burde duge som GPU kjøling :smile:

 

Neste spørsmål er da kjøling av minnebrikkene på min ASUS G3 Ti500. Duger standardribbene på grafikkkortet, eller skal jeg kjøpe meg noen små ribber, eks:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=W2015

 

Selvfølgelig med litt AS3 og AS thermal adhesive.

 

Eller har noen andre eksempler? Jeg sitter ikke på noen gamle kjøleribber jeg har lyst til å sage opp. Har bare en alpha p3 kjøler liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...