aMo Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 Dette vet sikkert flere her, men jeg starter en post om det uansett. Jeg leste nettopp i manualen til HK'et mitt (Asus K8N-E deluxe) at man KUN kan ha 2 double-sided DDR-brikker inne i maskina samtidig om man ønsker å kjøre høyere enn 200mhz DDR (PC1600). Jeg Har hatt 3 double-sided brikker inne på 512mb hver seg, og det er visstnok ikke bra, da man får et ustabilt system ved å kjøre disse i 333mhz (de var jo PC2700, så jeg regnet med at det skulle gå bra). Og dette er jeg ikke imponert over.. Hvorfor AMD valgte å gå for en såpass dårlig løsning kan jeg ikke fatte og begripe.. 2x double sided = 400mhz 3x double sided = 200mhz +mange variasjoner.. lamt, lamt, lamt...
Dollar Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 Såvidt jeg vet er det ingen kaneler på hverken AMD eller Intels desktop løsninger ta mer enn 2 dobbelsidige brikker med PC3200 minne. Dette er ikke Asus sin feil men rett og slett teknologien, det er rett og slett vanskelig å få mange uregistrerte DDR brikker til å kjøre på høy hastighet i samme kanal. Skal du ha mange brikker gjør du best i å kjøpe et system som benytter dobble minnekanaler.
aMo Skrevet 5. september 2004 Forfatter Skrevet 5. september 2004 Mitt problem er at jeg har 2x512MB brikker PC2700 (333mhz) og 1x512mb PC3200 (400mhz) og med socket A HK'et mitt kjørte jeg disse helt fint i 333mhz og fikk ganske grei ytelse.. Jeg har kjørt den samme kombinasjonen på dette HK'et, og det har fungert greit (men grunnet siste tids problemer så prøvde jeg å kjøre 512mb 400mhz, men det hjalp ikke da.. heh).. Vurderer å sette inn den siste GB'n min igjen, til tross for at det loves ustabilitet.. Men jeg syns det hele virker som et skritt tilbake i utviklingen...
ØysteinI Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 4 minnebanker (= side på en minnebrikke) per kanal har vært standard lenge lenge. For å få noe særlig mer enn det, må enten frekvensen ned eller må man bruke et eller annet buffer; enten registered minne eller FB-DIMM designet som Intel lanserte for en tid tilbake. Det er en grunn til at det virkelig store Xeon-hovedkortene bare støtter DDR200 når de er satt opp med 8 eller 16 minneslot's
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå