Gå til innhold

A64 s754 - Jeg er IKKE imponert

aMo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette vet sikkert flere her, men jeg starter en post om det uansett.

Jeg leste nettopp i manualen til HK'et mitt (Asus K8N-E deluxe) at man KUN kan ha 2 double-sided DDR-brikker inne i maskina samtidig om man ønsker å kjøre høyere enn 200mhz DDR (PC1600).

Jeg Har hatt 3 double-sided brikker inne på 512mb hver seg, og det er visstnok ikke bra, da man får et ustabilt system ved å kjøre disse i 333mhz (de var jo PC2700, så jeg regnet med at det skulle gå bra).

Og dette er jeg ikke imponert over.. Hvorfor AMD valgte å gå for en såpass dårlig løsning kan jeg ikke fatte og begripe..

2x double sided = 400mhz

3x double sided = 200mhz

+mange variasjoner..

lamt, lamt, lamt... :thumbdown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet er det ingen kaneler på hverken AMD eller Intels desktop løsninger ta mer enn 2 dobbelsidige brikker med PC3200 minne. Dette er ikke Asus sin feil men rett og slett teknologien, det er rett og slett vanskelig å få mange uregistrerte DDR brikker til å kjøre på høy hastighet i samme kanal.

Skal du ha mange brikker gjør du best i å kjøpe et system som benytter dobble minnekanaler.

Skrevet

Mitt problem er at jeg har 2x512MB brikker PC2700 (333mhz) og 1x512mb PC3200 (400mhz) og med socket A HK'et mitt kjørte jeg disse helt fint i 333mhz og fikk ganske grei ytelse..

Jeg har kjørt den samme kombinasjonen på dette HK'et, og det har fungert greit (men grunnet siste tids problemer så prøvde jeg å kjøre 512mb 400mhz, men det hjalp ikke da.. heh)..

Vurderer å sette inn den siste GB'n min igjen, til tross for at det loves ustabilitet..

Men jeg syns det hele virker som et skritt tilbake i utviklingen...

Skrevet

4 minnebanker (= side på en minnebrikke) per kanal har vært standard lenge lenge. For å få noe særlig mer enn det, må enten frekvensen ned eller må man bruke et eller annet buffer; enten registered minne eller FB-DIMM designet som Intel lanserte for en tid tilbake.

Det er en grunn til at det virkelig store Xeon-hovedkortene bare støtter DDR200 når de er satt opp med 8 eller 16 minneslot's ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...