Gå til innhold

Fra kaos til orden...(forhåpentligvis)


Anbefalte innlegg

Ja ja, her er jeg borte fra hw's forum i 5 dager...og når jeg setter meg ned for å ta igjen det uleste...så er det kaos!

 

Med det mener jeg at det er x antall poster som er stengt, folk som er utestengt, poll ang. posting i rett kategori, x antall poster som skriker ut om stenging, fortsatt Telenor-hets og generelt masse skriking og surving.

 

Min mening kommer her:

 

Det er absolutt bra at moderatorene legger seg på en strengere linje enn før. Forumet har i alle fall IKKE vondt av en generell opprydding.

Hva er det som er så vanskelig med å poste i rett kategori? Jeg har sett poster der de som starter den INNRØMMER at de legger den under "annet om data" for at flest mulig skal lese den. Og overskrifter som skriker ut: hjelp!!!, se her!!!, osv. (og som regel med caps på da selvfølgelig :wink: ).

Nei, det finnes en off-topic del her, så har du noe usakelig/morsomt på hjertet så post det der. Jeg mener IKKE at forumet skal bli dønn seriøst. Tråder som "siste ordet" o.l. har leverett på lik linje med andre tråder (selv om det ikke er alle som mener det). Jeg har nok en del poster selv som ikke er datarelatert, men jeg har da postet de under (forhåpentligvis...) rett kategori.

Vi må ikke bli for høytidelige folkens...det skal være lov å diskutere film/bil/damer osv...så lenge det gjøres under off-topic.

På sikt kan det nok hjelpe å stenge postene som er ren feilposting eller spam! Jeg mener at dere egentlig burde gå skrittet lengere; slette de totalt! (eller kanskje i alle fall slette det som er rene spamposter, og stenge grove feilpostinger?)

 

Jeg ser også med jevne mellomrom en del grove svar, og med mener jeg folk som kaller andre for tulling, dum og grovere ord. Så lenge de ikke mener det ironisk, så burde de bli stengt ute 1 eller 2 uker med en gang. MEN: dette er et mer touchy tema...det er vanskelig å vite om det er ment ironisk eller ei. Egentlig burde folk her holde seg for gode til å komme med sånt i det hele tatt! Det kan være vanskelig for moderatorene og vite hva de skal gjøre i sånne tilfeller...hva er personangrep og ikke?

 

Derfor vil jeg spørre dere i hw; hva er deres standpunkt på dette?

 

En siste ting; det dukker fortsatt opp en del meninger om hvordan folk skal skrive. Folk som henger seg opp i rettskrivingen til andre er og blir kverulanter i mine øyne. Men verre, de er i en del tilfeller rett og slett ondsinnete! Det finnes mange mennesker i dette land som har dysleksi eller andre skrive/lese-vansker...og det å latterligjøre de er så lavmål at jeg ikke vil kommentere det mer!

 

Så, jeg ser at linjen som dere i hw nå legger dere på, på sikt kan skape mer orden i kaoset.

La oss håpe det. HW, Gamer og OK's forumer er blant de bedre sånn jeg ser det, og la oss ikke ødelegge de.

 

Dette ble mange sterke meninger fra min side, men jeg følte jeg bare måtte få det ut!

Med hilsen en 1973-modell, som elsker data og film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


RogueFreak skrev (2002-05-07 01:44):

På sikt kan det nok hjelpe å stenge postene som er ren feilposting eller spam! Jeg mener at dere egentlig burde gå skrittet lengere; slette de totalt! (eller kanskje iallefall slette det som er rene spamposter, og stenge grove feilpostinger?)


 

Vi har forsøkt å flytte trådene tidligere, men ofte viser det seg at forfatter ikke finner igjen tråden, og poster en ny... Da er vi like langt. Derfor er stenging vår nye strategi.

 

Poster som er helt på jordet (SPAM, reklame, etc.) sletter vi selvsagt.

 

Quote:


Jeg ser også med jevne mellomrom en del grove svar, og med mener jeg folk som kaller andre for tulling, dum og grovere ord. Så lenge de ikke mener det ironisk, så burde de bli stengt ute 1 eller 2 uker med en gang.


 

Veldig enig. Stygg språkbruk er ingen tjent med. Problemet er bare at det alltid vil være tvilstilfeller for når man skal bli utestengt. Noen ganger er det åpenbart, andre ganger ikke.

Av erfaring kan jeg si at det raskt blir "bråk" (ref: "maktsyke moderatorer", etc) om det er tvilstilfeller.

Det er ikke så mange aktive moderatorer på dette forumet. Og de som er skal ta hånd om over 12.000 brukere, og over 1500 nye meldinger hver dag. Det sier seg selv at man ikke klarer å følge med på alt.

 

Forøvrig takk for konstruktiv tilbakemelding.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...