Gå til innhold

Brenner i eksternt kabinett


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg et ekstert kabinett til min bærbare pc, der jeg har satt inn en cd-brenner. Fant ikke noen driver hos philips, det er en rimelig gammel brenner (4x4x12x), men WinXP greide å finne ut at dette var en brenner.

 

MEN, nå har jeg prøvd å innstallere NERO, der fant den ingen brenner i det hele tatt. Så prøvde jeg veiviseren for å brenne i XP, der gikk det sjeis, som vanlig uten noen konkret feilmelding. Tror ikke den fikk begynt å sende noen skrivekommandoer.

 

Er det noen generelle CDR-drivere? Jeg røsket brenneren ut av min mor sin compaqmaskin, det er en philips brenner, men laget for compaq. Ingen driver hverken hos compaq eller philips....

 

noen som har erfaringer med det oppsettet jeg har på brenneren (eksternt kabinett)? tips om drivere mottas med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har dessverre ikke en løsning på problemet ditt, men du kan kanskje hjelpe meg... :smile:

 

Jeg har planer om å kjøpe en DVD-brenner, og vil gjerne gjøre den ekstern slik at jeg kan bruke den med min bærbare maskin. Planen her er å bruke firewire connection eller noe slikt. En ekstern Firewire DVD-Brenner koster 6500, noe som er ganske mye.

 

Vet du hvor det er mulig å kjøpe ekstern kabinnet for en DVD-Brenner/Cd-Brenner?

 

vennlig hilsen,

Nikolai

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe det kabinettet som meg. Det gjelder bare å få det til å fungere. I mitt tilfelle regner jeg med at det er en driverfeil, eller feil på selve brenneren (kanskje den ikke støtter det oppsettet mitt)

 

Kabinettet koster en tusenlapp hos http://www.microplex.no og kobles til USB 2.0/1.0 Så skal du ha DVD-brenner, må du altså i tillegg til kabinettet og selve brenneren, kjøpe et USB 2.0 PCMCIA kort (går ut ifra at du ikke har USB 2.0 på maskinen) Dette koster 500,- hos http://www.flexi-data.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...