Gå til innhold

Ferdig redigert til DVD film med menyer?


Anbefalte innlegg

Bruker Studio 9. Har redigert 4 filmer, lagt inn overganger, lagt på lyd musikk diverse steder, lagt inn stillbilder (2 stk), lagt på tekst i noen klipp og laget DVD meny med kapitler. På menyen har jeg lagt inn musikk. Capture og redigering har gått ok. Problemet er at jeg vil ha dette på en DVD plate (DVD+R hvis det skulle bety noe).

 

Make Disc hørtes bra, så jeg valgte dette. DVD som output format og direkte til disk (med maks write speed 6x, har lest nå at 2x er det som bør velges?) Maskinen jobbet lenge og lagde katalogstruktur med mange filer. Når det så skulle brennes til disc så feilet det. Husket ikke akkurat feilmeldingen, men den var ikke noe å bli klok av. Alle filene ser ut til å ligge på hd.

Spm. er hvordan jeg kan få mitt prosjekt ut på DVD plate, med menyene osv? er det noen som kan gi meg en kort info om dette? Og size på C:, før jeg tar create, sier S9 er ca 12Gb (dette er jo for mye for en DVD plate), mens DVD delen sier at det tar 60 min og at 3 min er ledig.

 

Kan jeg ikke lese manualen? Har sett i den, men der er det ingen god forklaring på hvordan man kan gjøre dette.

 

SandStrand :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Nero til å brenne ut disse filene.

Hvis du starter Nero, så lager den ei mappe som heter VIDEO_TS og ei som heter AUDIO_TS når du velger DVD. Studio 9 lager også ei mappe som heter VIDEO_TS med alt DVD innholdet i, alt det kan du hente inn i Nero å legge i VIDEO_TS mappa der.

 

Du får feilmelding på en del av filene, men det har ikke noe å si, disse filene trenger ikke å være med på DVD'en.

 

 

Har alltid gjort der slik selv pga at Studio ofte feiler under brenning.

 

Der kreves mye plass for å lage en DVD ja, det er fordi den lager først videoen som den skal være, og så komprimerer den. Litt usikker på det siste her.

Lenke til kommentar

Høres kjent ut dette problemet. Jeg bruker Pinnacle 8, og alt går bra, til og med DVD brenning, så lenge jeg unngår å ha meny...

 

Men vil jo gjerne ha menyer også! Tror jeg fant en loggfil hvor det stod at jeg hadde overskredet et maks antall chapters eller no.. maks var 99, men jeg hadde jo bare 11! DVDen brant så jeg kunne se de første to chapters, men ikke mer. Prøvde flere ganger med forskjellige redigerte filmer..

 

Er løsningen altså å brenne med eget program? Har lyst på en vanntett løsning, begynner bli lei av å måtte kaste feilbrente DVDer ... blir fort dyrt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for tips.

 

"Du kan bruke Nero til å brenne ut disse filene."

- Nero ser ut til å ville lage sine egne menyer, basert på VOB filene og ikke der jeg har satt kapittel i Studio 9. Så fremt ikke jeg missforstår hva du tenker på.

 

"bruke et annet program for å brenne det på en DVD-plate."

- Jeg har bare Nero å teste med (men som over), så fremt det ikke finnes noen gratis program. Kunne sikkert lånt noen andre, men jeg vil jo egentlig bruke Studio 9 til hele jobben.

"Er løsningen altså å brenne med eget program? "

- Nei. Når jeg forsøkte å å brenne i samme omgang som prosjektet ble lageti make disc så feilet det. Jeg har forsøkt en del annet (som det med Nero), samt prøvd å finne ut hvordan jeg kan gjøre det. MEN.....

 

det var rett foran øynene mine! Når alt lå på disken så tenkte jeg at kanskje Studio 9 bare kan brenne det som er ferdig lagd ut på DVD (DVD+R som jeg har). Og på rundt 15 min, så var jobben gjort. Testet kjapt på DVD spilleren (Pioneer DV-444), og DET FUNKA!!!! Så løsningen for meg var under "Disc" og Settings. Først lage disc content og deretter i samme vindu i neste omgang velge "Burn from prev. created disc content".

 

SandStrand :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...