Gå til innhold

Feil på hovedkort?

Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har i det siste hatt store problemer med pc'en min. Det som skjer er at jeg får ofte grafikkfeil/artifacts i windows, bildet fryser helt og deretter blir helt svart, alt det grafiske i windowsen går veldig tregt(eksempel: startlinja går i slow motion)

Jeg var helt sikker på at det var skjermkortet. Første jeg gjorde var å kjenne om kortet var varmt. Kortet var såvidt lunkent. Installerte nye drivere(Catalyst 4.8). Samme problem. Har også bytte-lånt skjermkort med en kompis. Jeg fikk samme problem, og kortet mitt fungerte helt fint hos ham. Da vil jeg tro det er noe galt med maskina mi... Det jeg har gjort på min maskin for å løse problemet er:

-oppdatert bios

-reinstallert windows

-oppdatert agp driverne

-gjort forskjellige instillinger i bios

Problemet er det samme. Hva er det som er galt?

Min maskin:

Abit KV8-Max3

AMD64 3200+

2x Corsair CMX512 pc3200

ATI Radeon 9600 pro Fireblade Edition

1x 36.7 gb Raptor

1x WD caviar 120

1x WD 80 gb

Corsair CMX512-3200

Corsair CMX512-3200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner litt om feil jeg hadde med et radeon 9700 pro kort.

Fikk artifacts og streker over skjermen fra tid til annen.

Vet ikke om det er det samme, men for meg hjalp det med kraftigere PSU, litt mindre hissige innstillinger på kortet, og sette ned til AGP 4x (software)

:)

V

Skrevet
Minner litt om feil jeg hadde med et radeon 9700 pro kort.

han sier jo at han har byttet skjermkort, men fikk samme feil!

Kan muligens være minnet som er problemet.....kanskje prøve å kjøre Memtest86 for å sjekke minnet? :ermm:

Skrevet
Er hovedkort-drivere installert? Oppsto feilen etterhvert, eller etter f.eks. en reinstallasjon av OS?

-Stigma

Alle hovedkort driverne er installert. Heller ingen feil under installasjon av OS. Problemet var det samme før jeg reinstallerte også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...