Gå til innhold

EPoX EP-8KDA3+ problem


Pompa

Anbefalte innlegg

Jeg har EPoX EP-8KDA3+ hk, AMD64 3000+CPU og TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 256MB CL2 ram.

 

Når jeg belaster maskinen hardt så hører jeg en slags "susing" fra hovedkorte ved siden av CPU'en. Det sitter en del kondensatorer der.

 

Hva kan denne lyden være ?

 

 

Kan det vere at CPU kjøleren er så stor at den dekker 2 kondensatorer ved siden av cpu'en. Det er nesten ikke klaring. Kan dette gjøre så de blir for varme og fremprovoserer denna lyden ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et kjent problem, og har vært diskutert på flere andre forum... sorry ingen link her og nå.

Det er sansynligvis power delene som settes i mekanisk bevegelse ved endringer i belastningen. Enten elektrolytt kondensatorene (små tønner ca 15mm høye) eller ferrittene, små smultringer med kobbertråd rundt, mulig også transistorene (små firkantede klosser nede på kortet). Du kan prøve å dytte på delene med noe ikke ledende hvis du vil finne ut nærmere hva det er. Noen ganger hjelper det med litt lim rundt komponenetene for å stoppe slikt.

 

Tror ikke dette er skadelig, men irriterende kan det være. Jeg har også samme typen lyd, men hører det ikke lenger etter å ha satt systemet inn i kassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...