Gå til innhold

Bytte/salg av ny iBook


swanky

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått et hjemmemac-tilbud gjennom jobben, og jeg blir litt i tvil om jeg skal benytte meg av det. Men jeg kjøpte en iBook i juni, så den må i så fall selges. Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente å få for den. Spesifikasjonene er som følger:

 

- 12" skjerm

- 1,07GHz G4

- 768MB RAM (256MB + 512MB)

- 60GB harddisk

- BlueTooth innebygget

- AirportExtreme-kort

- OS X 10.3.5 installert (disk medfølger)

 

Totalt betalte jeg 13469,- for alt.

 

Eventuelt så vurderer jeg rett og slett å bytte den i en bærbar windowsmaskin, siden samboeren min maser på meg og vil at jeg skal bruke hjemmepctilbudet på en pc. Så tanken bak salget er rett og slett å finansiere en bærbar pc til henne, samtidig som jeg kan kose meg med en splitter ny 15" PowerBook.

 

Ellers så fungerer den som den skal, og alt av emballasje og kvittering medfølger

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs litt på hvem som blir interessert i den/hvem som kontakter deg for å prøve seg. Studenter kommer til å si 9000 og rundt der, muligens litt over. Dette er fordi de kan få en knalldeal på en iBook og en iPod, eller en PowerBook og en iPod for tiden. Og at det er forholdsvis lett å skaffe seg rabatt via ADC-student-medlemskap eller bare via de rabatterte studentprisene.

 

Jeg hadde regnet med rundt 10500 ( kanskje 11000, i alle fall rundt dette området).

 

Om du vil ha mest mulig for den, finn noen som eventuelt ser hvor ny og fin den er/ser ut til å være i ditt nærmiljø. Da får du kanskje noe mer for den da man alltid har noe man nesten kan kalle "Internett-skepsis"/"Netthandel-frykt" hos kjøpere over nettet (ikke at det er noe negativt, er selv veldig skeptisk ved større kjøp over nett via privatpersoner).

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Pris

iBook var en god deal når du kunne plukke den opp for ca. 10500 (standardmodellen). Nå har apple.no endelig kommet i gang med sin studentbutikk, og prisene er enda bedre. Jeg tror du kan plukke den opp for ca. 9900. Det er mye for pengene... I tillegg har apple lansert sin Cram&Jam-kampanje i Norge. Dvs. at du kan kjøpe en bærbar maskin + en iPod, og få tilbakebetalt 1600 kroner... Regnestykket blir da omtrent slik;

 

- iBook: 9900

- iPod: 2600 (20 GB)

- SUM = 12500

 

Når apple så insisterer på å gi deg 1600 tilbake, så ender kalaset på 10900 for studenter. Helt hysterisk. Heisann, en iPod til 1000 kroner - ja takk...

Fint regnestykke som du satt opp i denne posten. .

Fikk lyst på en iBook selv .. hmm

 

Vi kan bytte kanskje.. :)

Har en Dell Inspiron 8200, Pentium 4-M 1.8ghz, 512MB DDR2700 ram, 15" @ 1400x1050, DVD/CD-ROM, osv.. Lite og pent brukt.

Endret av DaXi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...