Gå til innhold

Støydempe 9600xt - men dårlig plass !?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Shuttle SN41G2. Har nå gjort en del mods for å fjerne støy. Men det er jo ikke annet enn en ond sirkel.

 

Startet med å bytte ICE viften til en Sharkoon SL1 og fjerne "nettingen" bak. Joa, det ble litt bedre - men ikke bra nok.

 

Erstattet NB viften med en Zalman Heatsink.

 

Byttet ut Sharkoon med en SilenX 120mm og 80mm vifte, i en push-pull konfig.

 

Byttet PSU viften med en SilenX 40mm vifte.

 

Nå begynner det virkelig å hjelpe, men nå hører jeg viften fra Radeon 9600XT kortet. Og den hørte jeg ikke engang før.... Men problemet er at det er trangt mellom PCI og AGP sporet, og i PCI sporet står et Hauppauge PVR350 kort. Jeg får derfor ikke plass til en heatpipe kjøler.

 

Noen som vet om alternative løsninger som kan fungere her ? PC'en brukes ikke til spill, så kortet blir ikke kjørt hardt.

 

Takker....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, tviler litt på at Arctic Cooling VGA Silencer får plass, for den tar jo opp en expansion slot til. Tviler på at mange av kjølerne av samme design som originalen (Iceberq o.l.) bråker så mye mindre enn den.

 

Isåfall sitter du igjen med enten en lavprofil vannblokk (der tar du knekken på støyen fra prosessorvifta også) -- eller et skikkelig billig gammelt vifteløst grafikkort. Sånn siden du ikke spiller mener jeg....

 

Håper noen andre har flere ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...