Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Siste fra Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Er det berre meg eller har alle høyrt at med:

Telenor kan du bruke VOD(Video On Demand)?

korleis i svarte tenker dem seg det?

Las i en annen report..at etter 1gB går grensen til

storforbruker per/dag så kan du berre sjå

11 minutter på frihet.tv2.no ? Korleis tenker Telenor? med ræva? nei...dem tenker jo ikkje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-08 15:54, Rockj skrev:

Er det berre meg eller har alle høyrt at med:

Telenor kan du bruke VOD(Video On Demand)?

korleis i svarte tenker dem seg det?

Las i en annen report..at etter 1gB går grensen til

storforbruker per/dag så kan du berre sjå

11 minutter på frihet.tv2.no ? Korleis tenker Telenor? med ræva? nei...dem tenker jo ikkje.



erm...mener 1gB per måne..var noe sånt..kanskje 7 dager..men likavel..det vart jafall berre 11minutter per dag..ja..var vel måne!:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 14:50, Afseth skrev:


For det første : ADSL ble lansert med tilbud om fri bruk.. og det er det vi storforbrukere gjør... nemlig det vi har lov til. At andre ikke utnytter muligheten like mye er ikke vårt problem. Ta f.eks lisensen til NRK. Jeg ser kanskje på 10 programmer på NRK i løpet av ett år, men må betale like mye som de som ser på det "hele" tiden. Det er like "urettferdig".



 

Vel talt! Likte den

 

Har ikke ADSL sjøl (ennå), men jeg er i alle fall ikke i tvil om hvor jeg ikke skal henvende meg..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 16:17, Mad Wolf Magnux skrev:

Quote:


Den 2002-05-08 14:50, Afseth skrev:


For det første : ADSL ble lansert med tilbud om fri bruk.. og det er det vi storforbrukere gjør... nemlig det vi har lov til. At andre ikke utnytter muligheten like mye er ikke vårt problem. Ta f.eks lisensen til NRK. Jeg ser kanskje på 10 programmer på NRK i løpet av ett år, men må betale like mye som de som ser på det "hele" tiden. Det er like "urettferdig".



 

Vel talt! Likte den

 

Har ikke ADSL sjøl (ennå), men jeg er i alle fall ikke i tvil om hvor jeg ikke skal henvende meg..

Du har fullstendig rett,Problemet er at d skal ha et sinnsykt overskudd,Telenor hadde et overskudd på ca 10milliarder kroner,de for aldri nåk.Tenk hva rente inntekten er på 10milliarder,De kan bygge ut mange sentraler bare på rentene.

Kjetil

Lenke til kommentar

Hvorfor klage så innmari hele tiden, hvorfor ikke bare kutte ut hele Telenor?

 

Til dere som er lei av Telenor, betal de forbaskede 990,- eller hva det nå koster å bryte bindingstiden, og sjekk BlueCom sitt tilbud!!

 

De opererer med dobbel hastighet av det Telenor tilbyr i vanlig ADSL kategori - men har også raskere linje, både ang. hastighet inn og ut!! Og det til en pris som er til å leve med. Du kan bytte til BlueCom gratis om du velger en hastiget over 700 ... og rosinen i pølsa er jo at du ikke MÅ ha telefonabonnement!! Som om ikke dette var nok - så har de til og med veldig bra kundeservice og oppfølging!! Gakk hen og sjekk http://www.bluecom.no - og bla opp den 1000-lappen som må til, bryt med Telenor - og slutt å klag!!

 

For ordens skyld - jeg er ikke ansatt i BlueCom eller en leverandør av disse, jeg er bare en forbannet Telenor-kunde som har forstått at det nytter ikke å syte og klage her, det eneste som nytter er å kutte ut Telenor, slik at de fysisk mister kunder!! Først når de ser at kundene faktisk velger bort deres "tilbud" - kommer de på banen med akseptable ordninger.

Lenke til kommentar

Se å fine punkter Bluecom har om sitt ADSL abonemang :smile:

 

-

 

ADSL 1+

» For hjemmebruk

» 1-3 brukere

» Videoavspilling

» MP-3 nedlasting

» Interaktive spill

» Langt raskere internett

 

Spill , nedlasting.. flere brukere o.s.v :smile: telenor : Sjekk mail .. les vg.. KOBL AV !! Ikke slit på sentralen .. fyfy.. vi må ha ny kaffemaskin til 2 millioner og kan ikke betale utelandstrafikk .. fyfy !! alle som laster ned mer en 1000 mb i måneden er fyfy og warez og fælt! Asså.. trafikken går utroli fort.. bare 4 stk spille online en dag gikk en del meg .. logga på routeren .. og surfing o.s.v , går fort trafikk gitt.. når en tenker en måned om ganga.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 16:30, baldytheman skrev:

Hvorfor klage så innmari hele tiden, hvorfor ikke bare kutte ut hele Telenor?


Til dere som er lei av Telenor, betal de forbaskede 990,- eller hva det nå koster å bryte bindingstiden, og sjekk BlueCom sitt tilbud!!


 

Vil heller anbefale folk å sjekke NGT som ikke bruker så mye av Telenors utstyr. NGT er derfor ikke så utsatt for økte priser som Bluecom hvis Telenor bestemmer seg for å øke prisen på sitt nett.

 

I tillegg så gir de også ca. dobbel hastighet, både på down og upload (faktisk mer enn dobbel hastighet på upload) enn Telenor for 50 kroner mindre hvis vi ser på disse to selskapenes tregeste hastigheter.

 

Tror hastighetene og prisene er omtrent som dette :

 

Telenor 386/128, 450 kroner (hvis du har telefonabb.)

NGT 628/386, 398 kroner (selv uten telefonabb.).

 

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-05-08 17:31 ]

Lenke til kommentar

Noen sammenligner med hva danskene gjør. Hva gjør de? De har en motsatt opplegg av hva Telenor har. Hos Teledanmark så kan du ( på kun den laveste adsl hastigheten ) velge, merk dere velge, om du vil betale en lavere pris + en pris for forbruk ELLER betale en smule høyere pris for ubegrenset bruk.

 

http://www.teledk.dk/menu/sm2539.htm

 

Dette ser jeg på som et salgstriks fra Teledanmark for å få inn de kundene som vegrer seg for adsl fordi de kundene ikke trenger den store linja osv.

 

Det Telenor vil er å tjene mer penger.

 

Sannheten her er at Telenor Internett leier linjer hos Telenor Networks........dermed så er det Telenor Networks sin prising som gjør at fenomentet "storforbrukere" oppstår.

For det alle glemmer i denne saken er at Telenor er en masse nesten uavhengige selskaper som lever på egenhånd under et felles navn og regler for oppførsel osv....bla bla bla.

Uansett så taper Telenor Internett penger, og det må de fikse fort. Det gjør de på den måten de har fremstillt for oss.

 

Synderen er de som tar betalt for linjeleie, og tar jeg ikke feil så leier alle andre i hele Norges land linjer hos......

 

Skal det bli ordentlig konkuranse i Norge så må det være flere nett her, men ingen har ryggrad til å bygge et slikt nett utenom Telenor, og staten ( Telenor sitt nett er jo byggt opp med subsidier fra staten i utgangspunktet )

Lenke til kommentar

For å klargjøre en ting så (er ikke helt sikker) kan dere som har bindingstid med telenor bryte denne uten ekstra kostnader hvis de innfører ny pris osv. For dere skreiv under på at dere skulle ha fast pris og last ned så mye du vil, TIL fast pris! Dere har blitt lovet dette, så slutt å bry dere om hva dere skal gjøre når eller hvis de innfører ett nytt system. Deres valg...

 

 

Telenor sux, selv har jeg nettopp kutta min telenor ISDN linje, pga 2 ting, dyre priser og at de ikke lar nextgentel selge meg ADSL. Kjipt eller hva?

Lenke til kommentar

Noen som faktisk har noen tall på hvor mye linjekapasitet faktisk koster for Telenor? Har ikke kilden, men mener å ha lest at det var ca 10% av totalkostnadene. Så at storbrukerne gjør det så dyrt for småbrukerne tror jeg ikke på. Det som koster er nok uttbyggingen.

 

Så dette ser jeg som en strategi for 1: Få mer penger fra storbrukerne, 2: Lokke flere småbrukere.

 

Hvis linjekapasiteten var så dyr hvordan kunne da BBB kunder og studenter få 10M/bit til noen hundre i måneden? Er infrastrukturen tilbakebetalt så er det ikke store utgifter igjen og dessuten forbedres internett backbone hele tiden og linjekapasitet blir billigere.

Lenke til kommentar

Bare sånn ang prisnivå her da. Brebåndfabrikken eller brebondsbolaget i sverige leverer jo nå faktisk 100 mbit til vanlige husstander til 400 kroner måndten. Ett sted har noe gått alvorlig galt.. Telenor har fått drive monopol alt for lenge!

Lenke til kommentar

Skal man få bukt med Telenors valsing over kundene sine, så er jo denne saken en genial måte å kvitte seg med de.....

 

Men hvis kundene sitter naive, tilbakelent i stolene sine, noe de fleste gjør.

Så skjønner har hvorfor Telenor fortsatt idag har "monopol".

 

Nei, BYTT internett leverandør i ÅR!!!!!

 

Telenor har ikke kundesuppoprt som er verdt taksten på tellerskrittene.

Personlig sa jeg opp mitt ADSL abnm. i august ifjor, pga manglende support og service. Det var midt i bindingstiden, linja sugde mildt sagt(1024/256) og jeg nektet og betale kostnadene for å bryte "kontrakten". Jeg slapp det til slutt.....

 

Idag er jeg jeg lykkelig internett forbruker med 2Mb/640kb fra Nextgentel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...