Gå til innhold

Bærbar og internett via telefonlinje...


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke bærbar selv(ennå). Skal kjøpe en snart, men jeg lurer på om d går an å bruke en mobiltelefon for å surfe på laptop'en?? Kanskje et dumt spørsmål,men......

Skal ha en bærbar med innebygget 56Kb modem, evt. hvilke kabel/ledning trenger man for å koble til en mobiltlf??

 

*Blir litt skuffa hvis d ikke går*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>Jeg har ikke bærbar selv(ennå). Skal kjøpe en >snart, men jeg lurer på om d går an å bruke en >mobiltelefon for å surfe på laptop'en?? Kanskje et >dumt spørsmål,men......

>Skal ha en bærbar med innebygget 56Kb modem, evt. >hvilke kabel/ledning trenger man for å koble til en >mobiltlf??

 

Hvis mobilen din har IR/Bluetooth og HSCSD (betaler for tellerskritt) eller GPRS (betaler for antall bit nedlastet) kan du surfe uten kabel.

Hvis ikke mob'en har IR/Bluetooh kan du bruke kabel.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 13:09, ROla skrev:

>Jeg har ikke bærbar selv(ennå). Skal kjøpe en >snart, men jeg lurer på om d går an å bruke en >mobiltelefon for å surfe på laptop'en?? Kanskje et >dumt spørsmål,men......

>Skal ha en bærbar med innebygget 56Kb modem, evt. >hvilke kabel/ledning trenger man for å koble til en >mobiltlf??


Hvis mobilen din har IR/Bluetooth og HSCSD (betaler for tellerskritt) eller GPRS (betaler for antall bit nedlastet) kan du surfe uten kabel.

Hvis ikke mob'en har IR/Bluetooh kan du bruke kabel.



 

Så en 3310 med ledning koblet til modemet vil funke fint??

Lenke til kommentar

Nei, det går ikke. 3310 har ikke datamuligheter. Dessuten har du misforstått litt. Du benytter ikke det innebygde modemet i PC-en. Dette er et modem som benyttes på en analog telefonlinje. Når du skal koble deg opp via GSM må du ha en mobiltelefon med GSMdata-mulighet. Det har ikke 3310.

 

[ Denne Melding var redigert av: SAA på 2002-05-06 14:58 ]

Lenke til kommentar

Flere mobiler har idag innebygget modem, og det er dette du bruker til å koble mot nettet med, enten via GSM, GPRS eller HSCSD.

Du kan koble den bærbare til mobilen enten med kabel(via seriellporten eller USB), Infrarød overføring eller Bluetooth.

Alle produsenter har mobiler med innebygget datamuligheter, jeg bruker selv en Ericsson T39m og kobler både bærbar og min håndholdte iPaq 3870 til internett via bluetooth/GPRS.

 

Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...