KennethJS Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hei igjen Byttet router her om dagen, og alt går meget ebdre...da jeg satt på den stasjonære maskine ( som sjelden er i bruk nå), klarte ikke denne å finne det trådløse nettverket. aner ikke vha ejg skal gjøre. Det er heller ikke noe eget program som fulgte med kortet, bare drivere..... hjelp meg, ...om dere gidder )
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 det er forresten Xp på begge maskiner.. og den stasjonære står et smc 11 mbit kort
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 OPPDATERING: Fikk etterhvert opp ruta hvor det stod "noe om at ett ellere flere netterk var innen rekkevidde..og da kom det opp..men det ville ikke tilkoples
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 aner ikke..ikke frivillig i alle fall nå kommer det ikke opp noe i det hele tatt lenger
magnum76 Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Gå på den maskina som funker å tast inn ip adressa til routeren å sjekk
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 alt ser ut til å være rett konfigurert..ingen kryptering
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 vel..den maskinen det gjelder skulle uansett formateres...kanskje ting går bedre etter dette...( altså etter at xp er lagt inn på nytt)
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 nope..hjalp ikke...rart om det skulle være pga svake signaler
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 hmmm. nå har jeg fått sofware til å funke. Den viser "Signal Strength 100%", men Link quality 0% ".. nærmer meg, men trengerr hjelp nå!
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 får meldingen: Trådløs nettverkstilkopling Ett eller flere trådløse nettverk er tilgjengelige. Hvis du vil se en liste over tilgjengelige nettverk, klikker du her. og når jeg gjør det, kommer vårt nettverk hjemme opp..men når jeg velger "kople til"..venter den litt..så komemr den forrige meldingen om "ett eller flere tilgjengelige nettverk " opp igjen.. anyone?
hogmann Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Heisann. Får maskinen din IP-adresse fra routern? Er DHCP aktivert? Fant du ut om du bruker kryptering? Skulle ikke være så mye mer hokus-pokus en dette...
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 maskinen får ingen ip-adresse. dhcp er aktivert, og jeg har ingen kryptering. når jeg skriver inn ipconfig /renew får jeg meldingen: Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet Trådløs nettverkstilkopling : Systemet finner ikke angitt fil
KennethJS Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 prøvde også å skirve inn ipadresse manulet. da ble den aktivert, men det verken sendte eller mottok noe som helst
hogmann Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Hmmm, hvilken router er det du byttet til? Hvis du logger deg inn på den, finner du den stasjonære der da? Hvis routern støtter det, kan du prøve å legge inn den stasjonæres MAC-adresse og se om det hjelper. Også selvfølgelig motta IP og DNS automatisk i Windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå