enl Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Kjøpte for et par dager siden en 200GB Maxtor Diamondmax Plus 9 og et Icybox harddiskkabinett med USB og FireWire. Jeg kjøpte dette fordi jeg tidligere har hatt et kabinett med en vifte som bråkte noe sinnsvakt. Kabinettet er av aluminium, og sidene rundt er perforerte. Disken er også skrudd fast i kabinettet for å sikre god varmeutveksling. Det ser ut til å fungere, for disken blir ikke glovarm, men likevel varm å ta på. Tåler disken dette, eller er dette noe som skaper problemer? Det er min første harddisk fra Maxtor, og jeg har ikke noe erfaring med hva de tåler av temperaturer osv.
enl Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 Noen som har erfaring med selve disken da?
Kimmer Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hei, Jeg har 2 sånne disker og er kjempe fornøyet. Bruker de til videoredigering. De blir varme ja - lidt mere end andre fabrikater. Temp ligger rundt 40-50 grader ved idle/load uten kjøling. Vil anbefale aktiv kjøling til disse disker. Det vil nok forlenge levetiden betrakteligt. Se min profil for specs. Mvh Kimmer
enl Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 Jeg bør kanskje sette den inn i kabinettet mitt istedet, for det har aktiv kjøling av harddiskene(PC65USB), og heller sette inn en disk det ikke er så farlig med
Kimmer Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Jeg bør kanskje sette den inn i kabinettet mitt istedet, for det har aktiv kjøling av harddiskene(PC65USB), og heller sette inn en disk det ikke er så farlig med Hei, Det høres ut som en bra løsning Mvh Kimmer
enl Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Synes ikke disken var så veldig varm akkurat. I kabinettet mitt var Maxtordisken 27 grader C, 4 grader kaldere enn min 200GB Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA. Ikke bråker den spesielt mer heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå