Gå til innhold

Ekstremt dårlig bilde på 6800 Ultra S-Video/TV-Out


#Pazuzu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har 20meter med vga kabel her, det fungerer utmerket, det er ingen forskjell i bildet på 3meter og 20 meter kabelene jeg har her..

Oi. Qlt! Det trodde jeg ikke funket. Trodde det var max 5 meter.

Hmm, montro om det finnes en D-Sub (VGA) til scart/s-video overgang for bruk på vanlig TV?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd ut det meste... 1 meter S-Video kabel, 1 meter Composit kabel, siste BIOS fra POV, siste drivere fra nVidia både offisielle og BETA.

Jeg har testet alle mulige forskjellige oppløsninger, 8-16-32 bits farger, 60-72-75 hz. Alle innstillinger som nVidia driveren tillater - Pal/B, Pal/G, Pal Only, NTSC osv.

 

Konklusjonen må vel være at dette kortet ikke er i stand til å servere meg bilder på en konvensjonell TV-skjerm.

 

Har noen opplevd det samme med 6800 kortene?

 

Symptom: Bildet flimrer, fargene stemmer ikke i det hele tatt i tillegg til at de flyter utover. bildet er alt for mørkt. I composit er bildet svart/hvitt med noen fargeflash innimellom. Samme resultat på både TV og prosjektor.

 

LCD og CRT fungerer helt fint.

 

Kortet er et Point Of View 6800 Ultra.

Bios : 5.40.02.10.14

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Har et Asus V9999 GeForce 6800 GT kort med 128 MB DDR RAM og tv-ut er elendig. Jeg ble mildt sagt lettere sjokkert over den dårlige kvaliteten. Mitt gamle GeForce 2 kort, også fra Asus, var uendelig mye bedre.

 

Det jeg lurer på i den sammenheng er:

 

1. Har andre opplevd dårlig tv-ut kvalitet på Asus V9999 kort? På Asus sine sider står det "high quality tv output", noe som ikke stemmer i mitt tilfelle. Tv-chipen på kortet er en integrert sak fra nVidia.

 

2. Har noen erfaring med Sigma Designs Real Magic Xcard PCI?

 

Kan man f.eks. kjøre tradisjonel tv-ut på det kortet? Slik at man f.eks. kan spille av en DivX film på tv'en?

 

Mvh

 

HAJ

 

NYTT: Har nå testet forskjellige kabler og har funnet ut at jeg for min del ikke kan bruke composite kabelen eller overgangen fra s-vhs til composite. Brukte kun en s-vhs kabel og bildet ble bra, ikke 100% pga. noe bevegelse (kan være kvaliteten på kabelen), men refleksene og uklarhetene var borte.

 

NYTT (05.11.2004): Har kjøpt en monster kabel (s-vhs) på 6 meter og bildet ble bra. Oppdaget at tv'en min ikke taklet s-video signal, så signalet går gjennom en s-video spiller - signalet blir litt degradert pga. det. Oppdaget også at hvis man kjøer Dualview modus (bilde både på monitor og analog tv-skjerm) så vil f.eks. DivX filmer bli meget pixelert på monitor...

Endret av hansaj
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Dama har en bærbar pc med tv ut. Den har fungert bra for det meste. Ble brukt på 29" og 21".

 

Nylig skulle jeg prøve på en relativt liten (20") litt eldre tv og bildet ble helt forferdelig. Det var masse støy og flimmer i bildet. Tekst var umulig å lese hvis den ikke var veldig stor. Det ser ut til at TV'n kjører veldig mye overscan til vanlig. Hvis jeg satte skjermkortet til monochrome så ble bildet stabilt og klart. Kjedelig å se på svart-hvit film. :/

 

Mener å huske at vi har hatt litt problemer med støy tidligere, men da holdt det å flytte litt på kablene og det ble ok bilde igjen.

 

Har brukt en svhs kabel på ca 2m og en adapter (svhs el composite + phono til scart).

 

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få bedre bilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...