Gå til innhold

20" skjerm og oppløsning

vr

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal kjøpe ny lcd-skjerm, og vurderer 20" ettersom problemer med ghosting i spill tydeligvis gjør 19" ugunstig. Ser at 20" har en nativ oppløsning på hele 1600x1200. Jeg er redd objektene på skjermen blir for små med en så høy oppløsning. (Foretrekker 1024x768 på 19" CRT).

Spørsmålet er følgelig om det er mulig å kjøre på lavere oppløsning (f.eks 1280x1024) uten at billedkvaliteten forringes i alt for stor grad.

Grafikkytelsen blir kanskje også et tema når oppløsningen blir såpass høy? Jeg har P4/2,67ghz, 1gb ram, Radeon 9500.

Vurderer ViewSonic 201s

mvh

Vegard

Endret av vr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir vel helt ok i 1280x1024 også, men langt ifra like bra som i native oppløsning. Hvis du ikke vil ha alt så smått, så kan du jo vurdere den 19" LCD'n som ble anbefalt for spillere (philips tror jeg det var).

Også må jeg bare få tilføye at jeg synes de fleste advarsler om ghostinga på 19 tommere er voldsomt overdrevet. Jeg klarer helt utmerket å spille på min 19"

Skrevet (endret)

Det er så stor forskjell på LCD og CRT i skarpheta på teksten osv. at 1600x1200 ikke vil være noe problem på LCD om du hadde 1024x768 på CRT.

Og for guds skyld.. ikke kjøp en LCD for å bruke den med annet enn nativ oppløsning - du vil ALDRI bruke noe annet enn nativ - så ille ser det ut. Da med unntak kanskje i noen spill.. men selv her er det MYE bedre bilde nativt.

Endret av immo
Skrevet

har vp 201s og den er fin..

flott i spill og fine farger, samt bra kontrast..

fargene kan være litt minus om du ser på kvalitetsbilder.. men hvor mange er det som sitter med et digitalkamera til 20 000 (jada, sikkert en del, men ikke flertallet)..

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener med "objektene på skjermen", men husk iallefall at det er mulig å stille opp størrelsen på de fleste ikoner, tekster og andre gui-elementer i Windows.

1600x1200 er fin oppløsning i windows, får så god plass :)

Ellers kan det vel nevnes at du nok ikke vil se så stor forskjell på native/ikke native i f.eks. spill, men det merkes veldig godt på tekst f.eks. I tillegg er det noe forskjell på ulike lcd-skjermer når det gjelder hvor bra det ser ut i ikke-native.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...