Gå til innhold

S-Ata problemer igjen :-)

odd123

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest Sata Guiden. Har satt opp flere pc'r med sata.

Har bygget ny pc:

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz

Socket 754, 512 KB cache, OEM

Samsung SpinPoint P80 160GB S-ATA

8MB cache 7200RPM

Asus K8V SE DELUXE Hovedkort Socket 754

K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

PowerColor Radeon 9800SE 128MB, 256bit

AGP, ATI 9800SE,

Systemet finner ikke sata disken. Har selvsagt lagt inn drivere (F6). Har også prøvd uten. Det er 2 sett med sata kontakter på hk, det ene settet går jeg utfra er til raid, siden jeg kun har 1 disk, og ikke skal bruke raid, bruker jeg det andre settet med sata1 og sata2. Der har jeg koplet til sata 1. Til orientering har jeg også prøvd det andre settet uten resultat. Bios finner disken. Har satt boot priority slik : 1 cd, 2 HD, 3 Floppy.

Et annet problem er at det går svært sakte å kopiere inst. filene fra cd til systemet. 2 til 3 ganger lenger tid en normalt. Hva kan være galt?.

Har satt i en pata disk, då går det å inst. I windows da, finner systemet sata disken. Har prøvd å kopiere inst. til sata disken fra windows, men når jeg kopler i fra pata disken, finner systemet ikke sata disken.

I Bios har jeg endret fra raid til kun IDE. Har prøvd begge deler.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du de siste nye driverene til sata kontrolleren ??? jeg hadde samme problem

med mitt asus p4c-800 kort men jeg har satt opp to raptor disker om systemdisk

der var det problemer med at windows først ikke fant diskene og så fant jeg ut at jeg måtte trykke f6 for og legge inn drivere til raidkontrolleren, dette fant jeg på cd som følgte HK men dette gikk ikke fant disken og installerte windows men fikk ikke startet windows etter på.Da gikk jeg på nette og fant de siste nye driverene til raidkontrolleren og prøvde disse da jeg hadde oppdatert biosen på HK . dette hjalp og det funker som en drøm...

Skrevet

Har lagt inn nye drivere, får da 2 valg: non raid eller raid. Har da valgt non raid drivere. Har også prøvd raid drivere

Skrevet

Vel, må krype til korset å tilstå....jeg hadde inst. feil drivere. Det var 2 sett med drivere, 1 fast track og 2 via. Når jeg inst via drivere, funka alt sammen. Lærer hele tiden, selv om det tok over 20 timer med stor frustrasjon. Håper andre kan lære av dette. Jeg har iallefall gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...