Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og LAN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Les i manualen. Routeren setter seg selv som en fast IP (F.eks 192.168.0.1) og da må du starte et nettleservindu og skrive inn rett IP (f.eks 192.168.0.1) og du vil få opp en loginskjerm. IPen routeren sitter på står helt sikkert først i manualen, kanskje også trykket på routeren et eller annet sted.

 

(Regner da selvfølgelig med at du har koblet opp routeren rett og du har kontakt med routeren (normalt lys som indikerer dette))

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Speedtouch? Da er det godt mulig den er en ruter. Spesielt hvis den er relativt ny (etter mars i år).

 

Da kan du:

 

1. sette opp d-link som ethernet bridge, og så sette opp speedtouch som pppoe ruter/client

 

2. Motsatt - står noe info om å sette speedtouch i bridge mode på www.online.no/adsl.

 

PS: men kommer du i kontakt med teknisk hos telenor så hjelper de deg fint lite hvis ditt modem står i bridgemode. Ringer du da om problemer, så må enten modem settes opp i pppoe, eller du må fikse dette sjøl.

 

så jeg anbefaler løsning 1 (enklest med mindre du har peil på dette, og det tviler jeg littegran)

Lenke til kommentar

Routeren er oppe og går, alt er koblet til , lyser pr inngang osv.

Men jeg får ikke tilgang til ADSL modemet mitt, det er veldig gammelt, og jeg får ikke åpnet modemet på den gitte ip adressen.

 

Jeg har satt opp routeren til å være en PPPoE.

Hvordan får jeg tilgang til modemet, og hva skal jeg sette denne til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...