Xanitra Skrevet 2. september 2004 Forfatter Skrevet 2. september 2004 Men Postal 2 prøvde å være ett underholdnings produkt ved å pisse og drepe skolejenter med fyrstikker,kniver og sakser. Jeg syns det er morro med GTA 3 og sånt men Postal 2 var ikke morsomt. Jeg spilte en karakter jeg skulle ønske jeg kunne drepe . Å spille en psykotisk morder interresserer meg ikke akkurat. Artig at du skulle nevne postal 2 i en slik sammenheng, som nevnt før her i tråden(men i en annen sammenheng) "at man kan betyr ikke at man må". De fleste oppdraga i postal er helt harmløse, som for eksempel gå i banken, kjøpe melk, levere bøker på biblioteket. Det er du som _velger_ og kaste en saks i hode på den lille skolejenta, og putte katten hennes på rifla. Alle de du må skyte i spillet er enten millitære, politi eller skurker, og de bærer alle våpen. dvs ikke noe annerledes fra andre fps-spill. tja.. syns ikke du skal straffe han for at han er nyskjerrig. Om slike grusomme ting er lagt inn spillet som han snakket om, er det helt klart at noen vil utførske disse aspektene før eller senere. Synes det er synd at noen skal fokusere på slik elendighet.. Max Payne er et godt eksempel på et godt balansert spill syns jeg. Der hadde de kun volden som var nødvendig for å fremheve historie og stemning. Ikke noe unødvendig blod... Å sekvensen i starten ER nødvendig for å fremmheve noe av grusommheten som hovedpersonen opplevde i stunden hvor hans familie ( kone med barn) ble drept. Om ikke det hadde vært noe blod her, og hun hadde bare ligget på gulvet.. kunne man jo tro hun bare var dopet ned. Noe som får et lite "for mye" Disney preg syns jeg. Så det er viktig med balanse.. noe som Max Payne viser til det maximale.
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Men Postal 2 prøvde å være ett underholdnings produkt ved å pisse og drepe skolejenter med fyrstikker,kniver og sakser. Jeg syns det er morro med GTA 3 og sånt men Postal 2 var ikke morsomt. Jeg spilte en karakter jeg skulle ønske jeg kunne drepe . Å spille en psykotisk morder interresserer meg ikke akkurat. Artig at du skulle nevne postal 2 i en slik sammenheng, som nevnt før her i tråden(men i en annen sammenheng) "at man kan betyr ikke at man må". De fleste oppdraga i postal er helt harmløse, som for eksempel gå i banken, kjøpe melk, levere bøker på biblioteket. Det er du som _velger_ og kaste en saks i hode på den lille skolejenta, og putte katten hennes på rifla. Alle de du må skyte i spillet er enten millitære, politi eller skurker, og de bærer alle våpen. dvs ikke noe annerledes fra andre fps-spill. Er enig i at Postal 2 gikk litt over streken, men som spillprodusenten sier: Spillet er bare så voldelig som spilleren er.
Xanitra Skrevet 3. september 2004 Forfatter Skrevet 3. september 2004 Men Postal 2 prøvde å være ett underholdnings produkt ved å pisse og drepe skolejenter med fyrstikker,kniver og sakser. Jeg syns det er morro med GTA 3 og sånt men Postal 2 var ikke morsomt. Jeg spilte en karakter jeg skulle ønske jeg kunne drepe . Å spille en psykotisk morder interresserer meg ikke akkurat. Artig at du skulle nevne postal 2 i en slik sammenheng, som nevnt før her i tråden(men i en annen sammenheng) "at man kan betyr ikke at man må". De fleste oppdraga i postal er helt harmløse, som for eksempel gå i banken, kjøpe melk, levere bøker på biblioteket. Det er du som _velger_ og kaste en saks i hode på den lille skolejenta, og putte katten hennes på rifla. Alle de du må skyte i spillet er enten millitære, politi eller skurker, og de bærer alle våpen. dvs ikke noe annerledes fra andre fps-spill. Er enig i at Postal 2 gikk litt over streken, men som spillprodusenten sier: Spillet er bare så voldelig som spilleren er. Men herregud.. det der er et argument til fuglene. På GTA 3 så kan du jo faen meg kjøre rundt, holde vikeplikten, stoppe ved rødt lys, gå deg en tur, å være helt vanlig borger, ....... Men spillet er lagt til rette for vold og slakt. Det er en VESENTLIG forskjell på et spill som legger slike ting til rette, og et spill, som ikke har slike elementer i det hele tatt.
Totenkopf Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Visse spill har bare større frihet enn andre.
monzilla Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Heals, jeg forstår ikke helt misnøyen din med hvilken retning debatten har vridd seg i. Hvis man er voksen bør man få velge hva man skal se på, hva man skal lese, hva man skal spille og hva man skal høre på. At enkelte liker spill med vold gjør ikke disse menneskene unormale, syke, gale osv. Litt av meningen med spill er å oppleve en fiktiv virkelighet, noe man ikke vil oppleve i det virkelige liv. Enten man leker gud i B&W, ordfører i Simcity, leiesoldat i SOF eller gangster i GTA. At det er vold i disse spillene er for meg helt naturlig, da jeg liker spillene så realistisk så mulig. Voksne mennesker skjønner at hvis man skyter en person med hagle i magen så får man se blod, og personen vil dø. Du kan tenke deg å spille gjennom et spill som leiemorder (hitman) uten å drepe en eneste person, uten å være brutal, kald og la alle alteregoene få leve seg ut. Å hevde at dette avler vold osv blir helt feil. Sensur er en uting, spesielt for voksne mennesker som er oppegående. Folk må få se og gjøre hva de vil! Jeg tror at nyheter er mye værre en spill. Alle barn vet at nyheter er "på ekte" og blir mer påvirket av dette. Du kan tenke deg at du går inn i en narvesenkiosk og skal kjøpe deg et erotisk blad. Da kan du velge mellom alt fra vi menn til det groveste av det grove. Du velger selv hva du vil kjøpe, og du kommer til å bli steik forbanna hvis noen forteller deg hva du skal kjøpe og at du er sånn og sånn hvis du kjøper noe grovere. Det er akkurat det samme med spill. Du har flere forskjellige typer spill med forskjellig voldsgrad (til og med kan du regulere mengden vold i mange spill) og du velger selv det spillet som du vet vil underholde deg mest. Litt mye fram og tilbake her, men etter 5 sider med innlegg blir det ofte sånn. ellers syntes jeg at debatten har vært rimelig saklig hele veien.
Heales Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Heals, jeg forstår ikke helt misnøyen din med hvilken retning debatten har vridd seg i. Hvis man er voksen bør man få velge hva man skal se på, hva man skal lese, hva man skal spille og hva man skal høre på. At enkelte liker spill med vold gjør ikke disse menneskene unormale, syke, gale osv. Litt av meningen med spill er å oppleve en fiktiv virkelighet, noe man ikke vil oppleve i det virkelige liv. Enten man leker gud i B&W, ordfører i Simcity, leiesoldat i SOF eller gangster i GTA. At det er vold i disse spillene er for meg helt naturlig, da jeg liker spillene så realistisk så mulig. Voksne mennesker skjønner at hvis man skyter en person med hagle i magen så får man se blod, og personen vil dø. Du kan tenke deg å spille gjennom et spill som leiemorder (hitman) uten å drepe en eneste person, uten å være brutal, kald og la alle alteregoene få leve seg ut. Å hevde at dette avler vold osv blir helt feil. Sensur er en uting, spesielt for voksne mennesker som er oppegående. Folk må få se og gjøre hva de vil! Jeg tror at nyheter er mye værre en spill. Alle barn vet at nyheter er "på ekte" og blir mer påvirket av dette. Du kan tenke deg at du går inn i en narvesenkiosk og skal kjøpe deg et erotisk blad. Da kan du velge mellom alt fra vi menn til det groveste av det grove. Du velger selv hva du vil kjøpe, og du kommer til å bli steik forbanna hvis noen forteller deg hva du skal kjøpe og at du er sånn og sånn hvis du kjøper noe grovere. Det er akkurat det samme med spill. Du har flere forskjellige typer spill med forskjellig voldsgrad (til og med kan du regulere mengden vold i mange spill) og du velger selv det spillet som du vet vil underholde deg mest. Litt mye fram og tilbake her, men etter 5 sider med innlegg blir det ofte sånn. ellers syntes jeg at debatten har vært rimelig saklig hele veien. Min "misnøye" går på det faktum at alt for mange her kun ser dette fra en meget forenklet side. Det at vi har hardware som kan muliggjøre masse blod og gørr betyr ikke at det nødvendigvis er ønskelig. Det at utviklerne kan lage spill som fremstår som de rene voldsorgier hvor blodet spruter i alle retninger betyr ikke at det er det de bør gjøre. Når jeg leser innlegg etter innlegg hvor bråkjekke "guttunger" forsøker å overgå hverandre med superlativer med hvor kult det er med vold og gørr, ja da har debatten i mine øyne mistet hele poenget.
Xanitra Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Sensur er en uting, spesielt for voksne mennesker som er oppegående. Folk må få se og gjøre hva de vil! Jeg er 100% enig i det du sier. og legge til: Sensur er en ting, og jeg er 100% prosent enig i at sensur er noe helvetes dritt. Men, MERKING av spill, film, og annen form for underholdning er HELT KONGE og dette bør vi bli bedre på. Ha en egen linje for dette på høyskolen, så vi kan få utdannede folk til å merke det vi kjøper!! Jeg har sett spill med en enkel alders grense nederst i høyre gjørne bakerst på spillet, hvor system kravene er fremhevet mer. Aldergrense holder ikke lenger!!! Utlandet ( eksempelet mitt er fra USA ) er MYE flinkere enn vi. Kjøpte en samle pakke med Aliens vs. Predator 2 pakket med filmene Predator 1, og 2. Her var det et klistremerke utenfor plastikken, som beskrev hvilken grad av vold spillet og filmene inneholdt, banning, og nakenhet. SÅnn bør vi få det hit til lands å.. da kan foreldre, jeg, og andre vite litt om hva vi kjøper, å forbereder oss på å utsette oss på, enn plutselig å bli overrasket av ei blodig øks og en kis som har klikka internasjonalt på en skolegård. Ei alders grense kan være så mangt.. Men om en 18 år gammel gutt ikke har rørt annet enn Disney filmer hele sitt liv, å heller aldri sett annet enn familiens koselige stue med pusen Mjaurits så feit som en sofa, å plutselig skal begynne å begi seg ut den pakken jeg kjøpte? Ja, da går det galt. takk.
Xanitra Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Heales> å kanskje du skal holde deg unna spill som Doom 3, GTA 3 og slike spill. Det er bedre at vi lar slike som deg få spille spill hvor volden ( ok ) er "som den skal være" enn at vi har en fyr som klikker med hagle på en eller annen elkjøp kjappe for at de selger et og annet spill til folk som faktisk setter pris på "blod og spruting" som god gammeldags underholdning.. skål.
Heales Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Heales> å kanskje du skal holde deg unna spill som Doom 3, GTA 3 og slike spill. Det er bedre at vi lar slike som deg få spille spill hvor volden ( ok ) er "som den skal være" enn at vi har en fyr som klikker med hagle på en eller annen elkjøp kjappe for at de selger et og annet spill til folk som faktisk setter pris på "blod og spruting" som god gammeldags underholdning.. skål. Mener du dette innlegget seriøst? Utrolig hva som kan komme frem fra enkelte her.
Xanitra Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 (endret) Heales> Nei, hehehe, det var ment til å få deg til å smile litt ja. Men om du vil ha meg seriøs, har du et innlegg over hvor jeg skrev noe om at merkingen på spill burde bli bedre.. God helg PS: Ironisk nok var det der innlegg 666 hos meg.. Noe å tenke over. hehehe Endret 4. september 2004 av Xanitra
Heales Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Aha..så du er faktisk djevelens utsendte ja
Xanitra Skrevet 4. september 2004 Forfatter Skrevet 4. september 2004 Aha..så du er faktisk djevelens utsendte ja ja, hehehe.. virker sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå