inaktiv000 Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Hei, har noen akkorder til sangen i topic her. I refrenget står det at Fdim\B skal spilles. Slik jeg oppfatter det betyr \B at B er den nederste tonen i akkorden, og resten bygges opp derfra. Men det høres veldig rart ut... (for meg høres det ut som det skal være Bbm eller noe) Noen som vet?
Lungemannen Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 (endret) Tror det betyr at du kan velge hvilken akkord som skal spilles... F F\A BbWhen are you going to land F\A - Enten F eller A Det er iallefall sånn jeg har tolket det i liknende situasjoner. Endret 27. august 2004 av Lungemannen
inaktiv000 Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 F\A tolker jeg som A - C - F istedet for F - A - C... har aldri lært det, men er ganske sikker.
kvikks Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 (endret) Ikkje hør på de andre, mange merkelige og gale tolkninger. F.eks Dm/F betyr at basstonen skal være F og akkorden en Dm... Bassisten bruke ofte å spille basstonen, på gitar legger du bare en mørk F til i akkorden. Enkelt og greit Endret 27. august 2004 av kvikks
inaktiv000 Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 Var det jeg trodde. Men mitt egentlige spørsmål var om Fdim passet inn der - for meg høres det helt feil ut.
Purify Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Vel, hør på plata. Hvis du ikke finner ut av det, bruker du en vanlig Fdim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå