Gå til innhold

Hvordan hindre fps drop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag bytta jeg fra GF4 TI 4800SE til 9800PRO

Før lå jeg konstant på 60 fps. Hoppa litt mellom 60 og 59 men det har minimalt å si.

Nå, der imot, hopper den mellom 60 og 100.

Det er litt frustrerende.

Så jeg lurte på om hvordan jeg får den til å stå stille.

Samme for meg på hvor mange (helst 60 siden jeg er vandt til det)!

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå i ro? :)

Er det ikke bedre å ha 60-100 enn 59-60 da?

Sett på Vertical Sync, du har sikkert bare "kommet borti" knappen for å skru den av :)

Skrevet (endret)

Nei, vsync bare sier at max FPS = oppfriksningsraten (Hz) på skjermen din. Så dersom du har 60Hz vil den hoppe mellom 60 og 8.

Endret av Blib
Skrevet

Jeg har satt at skjermen på 85 hz

Men det er en ganske gamel skjerm. Jeg har også prøvd å bytte driver til omegadriveren, men fortsatt ingenting.

Skal jeg sette på vsync? Trodde den skulle være av..

Har prøvd med commands som fps_max 101 osv, men fortsatt ingenting.

For meg er det et fett hva den står på, så lenge den ikke hopper så veldig.

Skrevet

De siste kortene fra ATI har hatt store problemer med FPS-drop i Counter Strike, ikke spør meg hvorfor. Vent heller på CS:S eller Half Life 2, du, gutten min. Der er ATI overlegen Nvidia, på samme måte som det er omvendt i Doom 3.

Skrevet

:wallbash: Me no like ATi

Har en kammerat med 9800 XT han har ikke det problemet, men uansett. Det er ikke en måte jeg kan få den til å stå stille på selv om det er på 30, 60 eller 100 fps?

Skrevet

Ah, gikk faktisk glipp av at du hadde byttet. Men, HVORFOR ønsker du ikke å oppnå høye FPSer da? Hva er vitsen med at den skal være stabil?

Skrevet

Altså Høy FPS hadde vært veldig bra, men jeg vil heller ha den stabil enn at den skal hoppe. Nå hopper den mellom 50 og 100 i CS.

Det er litt frustrerende at skjermen oppdaterer seg fort, så litt sakte, fort, så litt sakte, fort, så litt sakte. Jeg konsentrerer meg mere om hvor irriterende det er enn selve spillet.

Høy FPS og stabil FPS hadde jo vært det klart beste, men men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...