Gå til innhold

x800 pro overklokking

Terje0

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en X800 pro skjermkort og lurer på om det går ann å overklokke den. Og om det går ann å få 16 pipeline istede for 12. har ikke noe peiling på overklokking og sånt..kan jeg ødelege kortet vis jeg skal prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan overklokke det om du laster ned et overklokkingsprogram til windows. F. eks Rivatuner eller Powerstrip.

Ja, man kan ødelegge skjermkort på overklokking. Det vil si om du ikke er forsiktig. Klokker du 5 mhz av gangen vil du fort merke når skjermkortet ditt er ustabilt. Da er det bare å klokke 10-15 mhz tilbake til problemene forsvinner.

Skrevet

har 4.8 fra før.

har ikke vivo.

Får prøve meg frem med powerstrip en gang. Er litt redd jeg kan ødelege noe..kan ikke en shit om data egentlig..

Trenger egentlig ikke å overklokke noe enda, da doom 3 går perfekt på ultrahigh.

Fikk 10400 på 3dmark03 så det holder vel noen mnd til :).

Har tenkt å kjøpe mer ram om 1 mnd tid.. har bare 512 nå.. da får jeg kanskje 14000 i 3dmark03 :cool:

Skrevet (endret)

Desverre får du ikke noen særlig økning i 3dmark03 med 512MB RAM mer, og iallefall ikke 3600 3d marks :p

Kanskje litt under 11000 (totalt) er mer realistisk ? :hmm:

Endret av M@R7!N
Skrevet

Burde vel få rundt 12000-13000 tenker jeg med mer ram. tror ram har mye å si. jeg fikk 300 mer poeng bare med å legge inn nye driverer og fikk 400 mer av å klokke cpu fra 3.0 til 3.5 ghz

men 11000 er ikke dårlig i 3dmark03 er det ?

Skrevet
Burde vel få rundt 12000-13000 tenker jeg med mer ram. tror ram har mye å si. jeg fikk 300 mer poeng bare med å legge inn nye driverer og fikk 400 mer av å klokke cpu fra 3.0 til 3.5 ghz

men 11000 er ikke dårlig i 3dmark03 er det ?

tvile på at du kommer deg over 12000 utn 16pipes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...