Gå til innhold

noe galt med skjermkortet?

andesam

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har i det siste merka noen merkelige syntomer på skjermen min. Trodde først det var skjermen det var noe galt med, men jeg tviler på det nå, siden akkurat det samme skjer på den andre skjermen min (som jeg ikke har brukt på en stund).

Skal prøve å forklare hva som er galt:

Det er som om det kommer noen slags skygger til høyre for linjer, tekst osv.

Klarer ikke å forklare det bedre enn det, men skal se om jeg kan legge ut et bilde av skjermen.

Det var ikke så lett å se det i begynnelsen, men nå som jeg har sett det en del ser jeg det med en gang.

Begge skjermene er noen år, men det er litt merkelig at det samme skjerm med begge skjermene sammtidig. Virker også som om dette syndromet blir verre jo lengre skjermen(e) har stått på.

Noen som har opplevd noe lignende før?

Har radeon 9800 pro med catalyst 4.7 (tror ikke jeg har installert 4.8 enda).

spør hvis det er noe dere lurer på.

På forhånd takk!

Endret av andesam
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått noe problemer..

På skrivebordet har jeg endel snarveier, og som alle vet er det en pil på selve ikonet da. Denne pilen er veldig uskarp og ser helt fu.ka ut!

Har for 1 uke siden installert den nyeste ati catalyst drivern, men med den installert, så kræsjet pc`en hvert 5 minutt. Så avinnstallerte den - nå fungerer det bra!

Skrevet (endret)

oppdaga noe litt merkelig nå, problemet kom med når jeg tar screen shot...

edit: men det kan jo være bare jeg som ser feilene på det bildet... Men i photoshop så det ut som om det kom med på bildet.

edit2: etter litt nærmere undersøkelse så ser jeg at andre ikke kan se feilen...

skal se om jeg kan få lagt ut et ordentlig bilde snart.

fjerner bilde

Endret av andesam
Skrevet

Er nok skjermen(e) dine som er litt slitne tenker jeg, for her ser det helt normalt ut! :)

Så da er det ikke rart photoshop "viser" de samme linjene når de vises på samme skjerm. ;)

Skrevet

Det er nok skjermene dine som er problemet. Bildet ditt så helt greitt ut her (laptop). Vet ikke helt om det er mulig å rette på, men mener jeg har sett problemet ditt på noen andre skjermer. Muligens er det en ustabilitet i skjermen, slik at den ikke takler overgangen fra mørk til lys så bra. Sikkert noen andre enn meg her på forumet som kjenner bedre til dette her.

Skrevet
Så da er det ikke rart photoshop "viser" de samme linjene når de vises på samme skjerm. ;)

hehe, fant ut av det jeg også. Syntes bare det er veldig merkelig at samme tingen skjer med begge skjermene, sammtidig...

får vel teste på en annen skjerm også... og tv en.

Skrevet

hehe, fant ut av det jeg også. Syntes bare det er veldig merkelig at samme tingen skjer med begge skjermene, sammtidig...

får vel teste på en annen skjerm også... og tv en.

Do that! Får håpe du finner deg non billige erstattere da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...