compu50 Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Trenger hjelp. Jeg har nettopp satt sammen en ny maskin til min mor, men har store problemer med internett oppkobling. Ellers er maskinen super, med AMD XP2600 cpu, 512mb 3200 RAM, og Epox HK. Før oppgraderingen var alt ok, bare treg maskin, og grunnen til oppgradering. Hovedproblemet nå er at maskinen bare klarer å koble seg til nettet ca 1 av 8-10 forsøk. Satte først in et internt Jensen pci modem, men hadde store portproblemer med dette, og fikk det kun til å fungere når ikke noe annet var plugget inn i noen usb utgang. Installerte jeg f.eks. en printer, fikk jeg meldingen at porten allerede var i bruk, og det hjalp IKKE samme hva jeg gjorde med endringer av com, usb, eller irq adresser. Kun å avinstallere printeren hjalp hvis jeg ville koble til nettet. Dette til tross for at ingen konflikter kunne finnnes..Det var jo ikke noe særlig, så jeg byttet pci modemet med et Creative usb modem. Dette fungerer altså delvis...og det er nå ingen problemer med printer/port, men det er jo nesten umulig å komme seg på nettet. Hadde det vært ENTEN- ELLER, hadde det nesten vært bedre, men at det pluteslig går å koble til nå og da, er merkelig. Jeg trenger råd.. Får bl.a. meldingen om at maskinen i den andre enden er opptatt. Men jeg bruker min bærbare maskin side ved side og med samme levrandør. og dette fungerer som bare det, så alt er ok. Hastigheten er også veldig lav de gangene det kobles til, typisk 30kbps..noen ganger oppe i 50kbps. KAN... det være hovedkortet, selv om alt annet fungerer ??? Takker for all info jeg kan få.
Harryhoover Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 1. Jeg går ut ifra at du etter å ha oppgradert hardwaren på din mors maskin også har reinstallert Windows. 2. Har du husket å legge inn chipsetdrivere (følger med på en CD sammen med hovedkortet) 3. Har du lagt inn Service Pack 1, dette må du for å få USB 2.0 til å fungere. Her har du noe å jobbe med i hvertfall, håper det kan hjelpe deg
Spirograf Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Jeg vet at Epox sliter med PCI ISDN/modemkort på en modellserie hovedkort (som Komplett bl.a. hadde (har?) i sin PC-bygger). Der måtte man oppgradere BIOS for å få slike kort til å fungere skikkelig. Prøv det først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå