Thombr86 Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Lurer på en ting ang. Robin B's pussin/filing, er det bare å planslipe hele greia, eller har minnet og GPU forskjellige høyder?
Robin B Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 (endret) Lurer på en ting ang. Robin B's pussin/filing, er det bare å planslipe hele greia, eller har minnet og GPU forskjellige høyder? Minne kjølerene er senket i forhold til resten av kjøleren som skal kjøle Gpu. Endret 27. august 2004 av Robin B
Civilix Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Har nå akkurat montert silenceren, stort minus med at det bare fulgte med en slik enkel bakplate.(men etter en liten tur i garasjen fikk jeg ordna så det passa. Jeg sjekka avtrykket fra kjølepastaen og det ser ut som om kjøleren får full kontakt med kjærna. Brukte AS5 kjølepasta, så derfor tar det nok litt tid før optimal tempratur kommer. Men foreløbig ser det ut som om den ligger på 68-70 grader under load. Synes det var litt mye hvis de andre resultata her setemmer (10 grader lavere), spillte UT2004 til å teste, brukte CTF-AbsoluteZero i 1280x1024 i vindu med allt slått på fullt for å varme opp kortet. Kjørte windows i 1600x1200 så hadde jeg oppe tempraturmåleren i driverene oppe i bakgrunn. Hvordan tester dere load tempraturene?
Robin B Skrevet 28. august 2004 Forfatter Skrevet 28. august 2004 Last ned rthdribl demoen så kan du se på tempen samtidig. http://www.daionet.gr.jp/%7Emasa/rthdribl/index.html
arciryon Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Kolliderer bakplata til NV5 Silencer med den doble bakplata til 6800 Ultra-kortene?
Civilix Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Kolliderer bakplata til NV5 Silencer med den doble bakplata til 6800 Ultra-kortene? ja, du må kabbe den doble bakplata i to for å få plass til bakplata til silenceren(vinkelsliper fikser den jobben lett, puss litt med fil etterpå så blir det fint)
defzx Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Kolliderer bakplata til NV5 Silencer med den doble bakplata til 6800 Ultra-kortene? Føger det med en bakplate til nv 5? Hva mener du egentlig med bakplate?
arciryon Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 ja, du må kabbe den doble bakplata i to for å få plass til bakplata til silenceren(vinkelsliper fikser den jobben lett, puss litt med fil etterpå så blir det fint) Æsj, ok da må jeg tenke meg litt om. Føger det med en bakplate til nv 5?Hva mener du egentlig med bakplate? Såvidt jeg har forstått så spytter silenceren ut varm luft ut av maskina i sloten under skjermkortet. Det følger med et slot-cover med grill som du fester ved ducten som blåser ut varmlufta. Det er dette slot-coveret jeg refererer til. 6800GT har single slot kjøleløsning så der er det sikkert bare plug and play, men siden Ultra har dobbel kjøleløsning så dekker metallplata som fester kortet i chassiset to slots.
escariot Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Jeg har fått inntrykk av at det skulle følge med nye "braketter" med NV5, slik at man slapp skjæring/dremling av den gamle braketten (eller bakplata som den nå er kalt). Fikk inntrykk av at dette skulle følge med i "neste utsending" av NV5. Skulle jo tro at det ville være enklere for oss å skru av hele braketten og sette på en ny dual-slot brakett? Eller er dette ikke mulig å gjøre, altså skru av braketten (eller bakplata, åkke som). Kostnadsmessig ville det antagelig ikke utgjøre mange ørene i forskjell iallefall.. mvh Escariot
Civilix Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Jeg har fått inntrykk av at det skulle følge med nye "braketter" med NV5, slik at man slapp skjæring/dremling av den gamle braketten (eller bakplata som den nå er kalt). Fikk inntrykk av at dette skulle følge med i "neste utsending" av NV5. Skulle jo tro at det ville være enklere for oss å skru av hele braketten og sette på en ny dual-slot brakett? Eller er dette ikke mulig å gjøre, altså skru av braketten (eller bakplata, åkke som). Kostnadsmessig ville det antagelig ikke utgjøre mange ørene i forskjell iallefall.. mvh Escariot Hvis du har en slotts bakplate/brakett på skjermkortet så er det ikke noe problem, da fungerer den medfølgende bra. Sansyndligvis er det gjort slik så de slipper og ha med bakplate for de som har dual dvi og en for de som har en dvi og en vga. Men dermed så må de som har dobbel bakplate fra før fram med vinkelsliper for å kabbe bakplata i to. Bakplata er lett å skru av, og man må for guds skyld også ta den av kortet før man begynner å kutte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå