Gå til innhold

Blåse luft inn eller ut?


gekko2

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat montert et Myst vannkjølingsett i et Lianli kabinett (er første gang jeg monterer vannkjøling)

Slik som det er montert nå sitter radiatoren i toppen og viftene blåser luft ut fra kabinettet.

 

Er det noen som vet om hva som gir best resultat av å blåse luft inn mot radiatoren eller trekke luft bort fra den?

Endret av gekko2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville uansett trudd det var bedre å trekke luften ut av kabinettet så slepper du å få høgare systemtemperatur, vist man trekker luft inn fra toppen gjennom en varm radiator vil varmen samle sej under toppen, psu som mest sannsynlig skal trekke kjøleluften der ifra vil da bli en del grader varmere og gå med høyere turtal på viftene, har du nogenlunde luftstrøm gjennom pc'n vil du tjene max et par tre grader ved å trekke luft utenfra og inn i kabinettet i forhold til å trekke lufta fra innsiden av kabinettet.

 

Så lenge du ikkje treng kjølingen til å presse max ut av cpuen med tanke på overklokking ville ej gått for det du har nå.

 

Min radiator er forøvrig festet i bunn av kabinettet og trekker kald luft ut fra innsiden av kabbinettet (kaldluft synker, varmluft stiger :p )

Mitt kabbis:)

Endret av Bazer_Punk
Lenke til kommentar

Jada, temaet kan diskuteres både i det vide og det brede.

Det enkleste for alle parter er å forsøke begge deler for å se hva man faktisk oppnår, både av vanntemperatur og andre temperaturer i systemet.

Om man ikke har en "storm" av vifter i kabinettet som sørger for GOD gjennomtrekk, så vil jeg fortsatt mene at det er best å ta luft utenfra til radiatoren, da selvsagt med henblikk på kaldest mulig vann. For det er jo det vi er ute etter!?

Den komponenten som kanskje vil bli mest "skadelidende" er nok PSU, men de tåler gjerne en ganske høy temperatur uten å mukke.

Men som sagt, det er jo bare å prøve de alternativene man har....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...