Gå til innhold

Grafikk


Anbefalte innlegg

Leser igjennom her og blir helt oppgitt. Dere krangler om hvilken maskin som er sterkest osv, det er såklart spillene som teller men nå skal jeg prøve å forklare noe som ER RIKTIG.. Kanskje folk leser dette, forstår det, å latt saken ligge...

 

Å sammenligne maskinene er HELT UMULIG! Maskinene er bygd opp på forskjellig måte. Dere må slutte å lese tallene på specs, se heller på spillene.

 

Men å se på spillene er heller ikke riktig, ihvertfall ikke på dette tidspunktet. Jeg har hatt maskinene lenge og kan si at det peneste spillet til nå er UTEN TVIL Resident Evil Remake på GC. Vent til dere ser det, dere vil ikke tro det. Det er HELT VILT!!!! Last ned videone på http://www.nintendo.no

 

Noe det er liten tvil om er at både Xbox og GC er 2 utrolig sterke maskiner. Så for dere som liker grafikk og er opptatt av det, ikke kjøp Xbox av den grunn, skal du velge maskin velg den med spill som passer til deg. For maskinene har like bra grafikk på spille til nå.

 

Vet noen vil svare her at, men Xbox har høyrer CPU osv, men tallene lyver ofte, maskinene er bygd helt forskjellig.

 

Personlig tror jeg nok atr Xbox er det lille hakket kraftigere enn Xbox, men det ser man ikke før om 1-2 år. Så ikke kom med at Xbox ER kraftigere, for det vet du nemmlig ikke. En annen ting er at å programere til GC har vært en lek for progammerne, ifølge de selv, noe som er et stort +.

 

Men spillene som teller folkens, begge maskinene har INSANE grafikk så uansett hvem du kjøper vil du få hakeslepp.

 

Game on...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Men å se på spillene er heller ikke riktig, ihvertfall ikke på dette tidspunktet. Jeg har hatt maskinene lenge og kan si at det peneste spillet til nå er UTEN TVIL Resident Evil Remake på GC. Vent til dere ser det, dere vil ikke tro det. Det er HELT VILT!!!! Last ned videone på


 

Helt korrekt at RE ser helt sinnsykt ut, er nok det spillet som per. i dag ser best ut. Men man kan ikke bruke det som en "benchmark". For det rendres ikke i real-time. Men det ser jo helt sinnsykt ut..

 

Og det er helt korrekt at spillene er viktigst. Derfor jeg valgte XBOX! :smile: My kind of games.. Også liker jeg mange av MS spillene som Crimson Skies og Midtown Madness.

 

Det er helt klart spillene som teller! Det vil det alltid være.. Men for noen så er det tenkniske -dessverre- nesten like viktig.

Lenke til kommentar

jepp, helt riktig. Og dessuten, om 2 års tid, da spillene for disse systemene virkelig begynner og utnytte hardware'n, så kommer PS3, som sikkert nok kommer til og banke både xbox og gamecube når det gjelder grafiske muligheter osv. Skal det aldri slutte ?!?! =)

Lenke til kommentar

Fro, visste du at du kan se refleksjonen av personen din i vannet? Eller at hvert enkelt gresstrå er animerte 3D objekter? Eller at skyggene følger geometrien?

 

Hvem bryr seg om spillet er pre-rendered eller ikke, når resultatet blir så bra? I et slikt spill er jo faktisk grafikken også svært viktig for spillbarheten, fordi det fokuserer så mye på stemning.

Lenke til kommentar

Om spilleverdenen virker statisk og ufri bryr vi oss om at den er pre-rendered. Ellers ikke.

 

Og apropo Resident Evil. Så filmen i dag. Høydare. Ikke verdens mest intellektuelle, men topp underholdning. Åsså er både Michelle Roderigues (eller hva hun nå heter) og Milla Jovovich ganske fantastisk flotte. En av de bedre "dataspill til film" adapsjonene hittil.

 

Se den.

Lenke til kommentar

Og dette med grafikk:

 

Skulle nesten biti i meg Microsoft hatet mitt og kjøpt en X-box, for Jetset Radio Future ser hemningsløst stilig ut. Jeg digger kreativitet og annerledestenking når det gjelder grafikk, og akkurat der er konsollgutta litt foran PC for øyeblikket.

 

Men altså: Prinsippene vinner nok til slutt. Argh, onde, onde MS.

Lenke til kommentar

Jellyfisk, skaff deg en Dreamcast og Jet Set Radio, hvis du da ikke allerede har en. De kan kanskje være litt vanskelig å skaffe.

 

Heldigvis er Resident Evil for Gamecube akkurat like interaktivt og fint som andre 3D spill i sjangeren. Disse opererer ofte med faste kameravinkler fordi, gjort riktig, kan det være med å forsterke stemningen.

 

 

 

_________________

Jon Are Dahl

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-05-04 05:18 ]

Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg! Og det ser helt sinnsykt ut.. I know! Men poenget er at du kan ikke bruke det som benchmark for en konsoll. Det blir ikke riktig.. Jeg bryr meg ikke om at det er pre-renderd. Det kan være veldig possitivt hvis det gjøres bra som det har blitt gjort i RE.

 

Det er det spillet som ser best ut til dags dato, det kan man ikke si noe mot.

Lenke til kommentar

Hmm. Det er klart at spennende kameravinkler er med på å forsterke stemingen, og at man til nå bare har gjort dette pre rendered, fordi det er gasnke enkelt.

 

Men hva om man la opp pre-definerte kamerabevegelser og klipping, men i 3D, gjennom hele brettet. Med litt ferdigheter og fantasi fra utviklernes side kunne det i enda større grad bidra til å øke stemningen, og å gi deg "film stemningen" de fleste av disse spillene prøver å gi. Veit ikke om du skjønner hva jeg mener, men jeg tror det hadde vært skikkelig kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...