Gå til innhold

Plassering av temp sensor


mamba

Anbefalte innlegg

Monterte nettopp inn en temperatur sensor. Den har 2 sensorer. Den ene har jeg på cpu, den andre på harddisken, men lurer på hvor er riktig plass å montere den på harddisken. Har en WD Raptor 36gig. Oppå disken ligger det en plastbeskyttelse, så der er vel ikke temperaturen helt nøyaktig.

På forhånd takk for svar. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke mye svar her, men jeg slenger meg på med ett spørsmål av samme karakter så jeg slipper å opprette en ny post med samme topic.

 

Har også 2 sensorer på måleren min (Lian Li) hvor den ene blir montert ved CPU. Den andre er jeg usikker på men alternativene jeg har vurdert er HDD (system), hovedkortet (er det noen vits når jeg har sensor på CPU?) eller for å måle temperaturen i kabinettet.

 

Hvor er det mest typisk å plassere temp sensoren for å måle kabinett temp når jeg har ett Lian Li PC65 med "eksosvifte" i toppen + at PSU'en også drar kabinettluften ut øverst i kabinettet?

 

Varm luft stiger jo som kjent opp, men jeg frykter at at de to viftene vil skape misvisning av temperaturen. Noen tips?

 

Om noen, eventuelt trådstarter, har løsning på riktig montering ved HDD hjelper det også.

Lenke til kommentar

Jeg plasserte den ene sensoren til CPU og den andre monterte jeg nesten øverst i kabinettet. Forsøkte å montere den på skjermkortet, men føler ikke at det er så stort behov for sensor der før jeg oppgraderer til x800 kortet.

Nå sitter jeg bare med ett Raedon 9600pro på 256 late MB

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...