Erik1979 Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Det er noen sider ( skal ikke nevne hva slags sider), som legger seg i favoritt mappen min på IE hele tiden. De er umulig å få slettet, de dukker bare opp igjen når jeg åpner IE pånytt....Hvorfor?? Hjelp!! En annen ting er at jeg får heller ikke skiftet startside. Den blir den samme hele tiden når jeg starter IE pånytt, uansett hvor mange ganger jeg har skiftet den. Hvorfor?? Hjelp!!
Irons Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 har nok fått noe rusk i maskinereiet ja Prøv å laste ned hijack this og spybot el..
Erik1979 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 Det hjalp ikke mye med spybot.... får vel prøve hijack this....
Scootersing Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 sjekk også om noe ligger i Registret og roter med systemet ditt! Hvis du kjører 2000 eller xp, sjekk tjenestene som kjører i windowsen din, det kan ligge her også. Scootersing
Erik1979 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 Hmmm....takkk. Men som sagt: jeg er ikngen ekspert i windows. Når du sier sjekke registret så sier det meg egentlig lite. Har prøv hijack this nå. Det har dukket opp masse rart etter scannen, men jeg er litt nervøs for å slette noe viktig for det står ingen informasjone om "filene". Tror dere det vil gjøre skade om jeg fjerner alt?
b-urn Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Du kan også sjekke for bho's (browser helper objects). BhoDemon Når det gjelder HijackThis: under Configuration/Misc Tools finner du en knapp som heter "Generate StartupList log". Kopier resultatet og lim inn i tråden, så er det nok noen her som kan hjelpe deg med hva du evt. burde fjerne. EDIT: IKKE fjern alt. Det er sannsynligvis mye i oppstarten du har bruk for. mvh BIW Endret 25. august 2004 av b-urn
araber711 Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Last ned Ad-Aware. Funker meeget bra hos meg.
Scootersing Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 gjør følgende: trykk Start - kjør skriv så Regedit - trykk så enter velg så HKEY_LOCAL_MACHINE velg så SOFTWARE se så etter navn på produsenter eller firma som du ikke kan kjenne til(firma som skal ligge der er INTEL, MICROSOFT, BLIZZARD, og lignende.) Hvis du finner noe som du ikke kjenner igjen, høyreklikk så på mappen velg så slett. Angående "Hijack this", du kan være uheldig og slette viktige filer som andre programmer har infisert. Du kan jo alltids prøve det og se om det blir bedre. Scootersing
AzureCloud Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Windows XP Service Pack 2 bør også legges inn for å øke sikkerheten.
Erik1979 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 Her er listen som jeg får opp av Hijackthis: Hva skal fjernes?? StartupList report, 25.08.2004, 15:05:21 StartupList version: 1.52.2 Started from : E:\internetstuff\HijackThis.EXE Detected: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600) Detected: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106) * Using default options ================================================== Running processes: C:\WINNT\System32\smss.exe C:\WINNT\system32\winlogon.exe C:\WINNT\system32\services.exe C:\WINNT\system32\lsass.exe C:\WINNT\system32\svchost.exe C:\WINNT\System32\svchost.exe C:\WINNT\system32\spoolsv.exe C:\WINNT\Explorer.EXE C:\Programfiler\D-Tools\daemon.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe C:\Documents and Settings\Erik Aspen Bakke\Programdata\udmd.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Nokia\Tools\NclTray.exe C:\WINNT\System32\ljgs.exe C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe C:\WINNT\System32\ctfmon.exe C:\WINNT\System32\winupdate.exe C:\Programfiler\Pinnacle\Pinnacle PCTV\TeleText\WebServer.exe C:\WINNT\System32\fweet\dirote.exe C:\WINNT\FSScrCtl.exe C:\WINNT\System32\fweet\dirote.exe C:\Programfiler\Plextor\PlexTool.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe C:\PROGRA~1\Pinnacle\SHARED~1\Filter\server.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe C:\WINNT\System32\fweet\ppi.exe C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe C:\WINNT\System32\svchost.exe C:\PROGRA~1\Pinnacle\SHARED~1\Filter\VBI_SE~1.EXE E:\internetstuff\HijackThis.exe -------------------------------------------------- Listing of startup folders: Shell folders Startup: [C:\Documents and Settings\Erik Aspen Bakke\Start-meny\Programmer\Oppstart] Screen Saver Control.lnk = C:\WINNT\FSScrCtl.exe WebServer.lnk = C:\Programfiler\Pinnacle\Pinnacle PCTV\TeleText\WebServer.exe Shell folders Common Startup: [C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart] Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ? PlexTools Professional.lnk = C:\Programfiler\Plextor\PlexTool.exe -------------------------------------------------- Checking Windows NT UserInit: [HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] UserInit = C:\WINNT\system32\userinit.exe, -------------------------------------------------- Autorun entries from Registry: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run NvCplDaemon = RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup NeroCheck = C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe UpdReg = C:\WINNT\Updreg.exe -------------------------------------------------- Autorun entries from Registry: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices autorepair = dexs.exe WindowsRegKey update = winupdate.exe -------------------------------------------------- Autorun entries from Registry: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run CTFMON.EXE = C:\WINNT\System32\ctfmon.exe MsnMsgr = "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background WindowsRegKey update = winupdate.exe kjllfd = C:\WINNT\System32\fweet\kolder.exe C:\WINNT\System32\fweet\dirote.exe Eupc = C:\Documents and Settings\Erik Aspen Bakke\Programdata\udmd.exe Hfhbpddv = C:\WINNT\System32\ljgs.exe -------------------------------------------------- Shell & screensaver key from C:\WINNT\SYSTEM.INI: Shell=*INI section not found* SCRNSAVE.EXE=*INI section not found* drivers=*INI section not found* Shell & screensaver key from Registry: Shell=Explorer.exe SCRNSAVE.EXE=C:\WINNT\System32\WOLFDE~1.SCR drivers=*Registry value not found* Policies Shell key: HKCU\..\Policies: Shell=*Registry key not found* HKLM\..\Policies: Shell=*Registry value not found* -------------------------------------------------- Enumerating Browser Helper Objects: (no name) - C:\WINNT\System32\rqhffyme.dll - {3BAD4F09-B033-2893-8056-16557EAB2644} -------------------------------------------------- Enumerating Download Program Files: [MessengerStatsClient Class] InProcServer32 = C:\WINNT\Downloaded Program Files\messengerstatsclient.dll CODEBASE = http://messenger.zone.msn.com/binary/Messe...nt.cab28578.cab [shockwave Flash Object] InProcServer32 = C:\WINNT\System32\macromed\flash\Flash.ocx CODEBASE = http://download.macromedia.com/pub/shockwa...ash/swflash.cab -------------------------------------------------- Enumerating ShellServiceObjectDelayLoad items: PostBootReminder: C:\WINNT\system32\SHELL32.dll CDBurn: C:\WINNT\system32\SHELL32.dll WebCheck: C:\WINNT\System32\webcheck.dll SysTray: C:\WINNT\System32\stobject.dll
Jon-d Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Det der var så mye at jeg gidder ikke lese igjennom en gang Gir deg et tips i reprise: Last ned Ad-aware fra www.lavasoftusa.com Min erfaring er at det rydder bra opp på maskinen. Du kan trygt slette alt den finner når den er ferdig.
Erik1979 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 Har faktisk lasta ned ad-ware....sletta alt også trur jeg.....ska prøve igjen og reeboote maskina
Blib Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Programvarespørsmål skal i Programvarekategorien. Det er derfor den er her. Flyttes
Erik1979 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Skrevet 25. august 2004 Det er mottatt....programvare i programvare folderen---- Takk til all hjelp jeg har fått.... Ad-Aware fiksa problemet.... Hæli!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå