pcgutten Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Hei! En jeg kjenner selger eg geforce 4 kort (PCI) Så lurer jeg på om det er ekstrem forskjell mellom agp og pci? Visst jeg ikke tar feil har jeg skjønnt at agp er best Men er det så kjempe stor forskjell? Den eneste forskjellen jeg vet er at visse agp porter har noe 8x greier og slikt ? Bare dette som skiller kortene eller mer ?
speed-man Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Den største forskjellen er nok båndbredden som skjermkorte får til rådighet, uten at eg kan sei me sikkerthet kor stor forskjell det er på båndbredden.
Jaffe Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 PCI bussen er 16-bit og kjører på 33Mhz. Den kan også kun transportere på den hastigheten. AGP bussen er bedre fordi den kan transportere data på opptil 8X av hastigheten (som er 66Mhz). Men til eldre maskiner har ikke dette så mye å si pga. at maskinen ikke er rask nok til å levere til AGP bussen raskt nok uansett... Men til nyere maskiner bør du gå for et AGP kort og holde deg unna et PCI kort.
Spirre Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 og så bør du sjekke om det er et "ti" eller "mx" kort mx korta er ganske crapy, mens ti korta er ikke så halvgærne selv i dag
AMD-King Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 PCI skjermkort deler også båndbredden med andre PCI kort (derfor kommer PCI express). 1x AGP (66MHz) er dobbelt så rask som PCI (33MHz) og er koblet direkte til nordbroa på hovedkortet, noe som PCI-bussen ikke er. Skjermkort som har behov for masse overføring til minne/CPU har behov for en raskere bus. Her kommer AGP inn. PCI skjermkort har alikevel en grei egenskap. Visst du bruker den sammen med et AGP skjermkort kan du har flere skjermer! Ytelsen er også grei nok til CS og andre DX7 baserte spill. (ja, visst du er litt optimist på det da ) Husk at GF4 MX420 er veeeldig dårlig i spill og MX440 eller MX460 er å foretrekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå